Proiectul, cu o suprafata totala de 100.000 mp (10 hectare) si 3 linii de cale ferata avand o lungime totala de 2.200 metri, va avea la finalizare o capacitate de depozitare de 5.750 TEU si va deveni operational la inceputul lui 2011, intr-o prima faza de dezvoltare.

Faza 1 va fi gata in decembrie 2010. Platforma are 7.150 de metri patrati, lungimea liniei de cale ferata este de 440 metri. Investitia se ridica la 2 mil. euro.

Faza 2 va fi finalizata in martie 2011. Platforma va avea 24.300 mp si o linie de cale ferata de 1.100 m.

Faza 3 este programata pentru martie 2012. Platforma va avea 50.000 mp, o cale ferata de 1.130 m si o unitate pentru servicii tehnice de 1.000 mp.

In martie 2013 va fi gata faza 4 cu o platforma de aproape 70.000 mp, o cale ferata de 2 km, o unitate pentru servicii tehnice de 1.000 mp si un terminal inter-modal pentru containere de 2.100 mp.

Citeste si:

Ultima faza 5 va fi terminata in martie 2014 oferind o platforma de 97.600 mp, 2 km linie de cale ferata, o unitate pentru servicii tehnice de 1.000 mp si un terminal inter-modal pentru containere de 2.100 mp.

“Conceput ca un proiect strategic de importanta nationala, Terminalul Euro Gate Ploiesti va crea legatura intre zonele de est si de vest ale tarii, inclusiv porturi in bazinul Marii Negre. Euro Gate Terminalva stimula in continuare dezvoltarea economica a regiunii Prahova precum si cresterea competitivitatii economiei nationale, care se confrunta in prezent cu lipsa unei infrastructuri adecvate”, a declarat Ivan Lokere, CEO Alinso Group.

Facilitatile terminalului includ securitate 24/7, sistem de supraveghere video, punct vamal, statie pentru containere de marfa, statie de reparare containere, statie de combustibil, parcare autovehicule si camioane.

Alinso Group este dezvoltatorul Ploiesti West Park cu o valoare totala de constructie a cladirilor si lucrarilor de infrastructura de 750 milioane euro pe durata proiectului.