"Am selectat consortiul condus de Astaldi, insa Aktor a depus la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor doua contestatii semnate in numele sau de doua case de avocatura diferite. Pe langa deficientele de la oferta tehnica, Aktor a schimbat pe parcursul licitatiei si oferta financiara, lucru nepermis de legislatia romaneasca. Noi am transmis Consiliului punctul nostru de vedere, dar nu stiu cand va lua o decizie", au declarat surse din Metrorex, conform Mediafax.

Informatia a fost confirmata de grupul italian, care are o participatie de 39% in cadrul consortiului. Astaldi precizeaza ca lucrarile ar putea incepe in a doua jumatate a anului.

Pe langa oferta asocierii condusa de Astaldi, au mai depus oferte consortiul Dogus (Turcia) - Gulermak (Turcia) - Moscovskii-Metrostroi (Rusia) - Salini (Italia) - 1,076 miliarde lei si un timp de executie de 22 luni, asocierea formata din Strabag (Austria) si Straco Grup (Romania) - 1,94 miliarde lei si un timp de executie de 30 luni si grupul elen Aktor - 1,009 miliarde lei, cu un timp de executie de 25 de luni. Preturile nu includ TVA.

Constructia magistralei de metrou va fi finantata de la buget si de Banca Europeana de Investitii.

In prima faza a licitatiei au depus oferte 18 consortii si firme, din care s-au precalificat sase, pentru ca la sfarsit doar patru asocieri sa depuna ofertele finale.

Citeste si:

Aktor a castigat anul trecut impreuna cu grupul francez Vinci constructia in concesiune a tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, consortiul renuntand insa la contract. Potrivit grupului Ellaktor, din care face parte compania de constructii Aktor, contractul, in valoare de 1,5 miliarde euro, a fost anulat deoarece statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a condus la imposibilitatea de a obtine finantare.

Compania Astaldi este prezenta in 23 de tari. In Romania, constructorul italian este implicat in mai multe proiecte importante, printre acestea numarandu-se Pasajul Basarab din Bucuresti si Stadionul National din cadrul complexului Lia Manoliu din Capitala.

Grupul spaniol FCC este prezent in Romania prin FCC Construccion si prin subsidara Alpine. Printre lucrarile derulate de FCC Construccion se numara podul hobanat de la Otopeni pe centura Capitalei, segmentul de autostrada Timisoara - Arad, centura Aradului, centura Constantei si pasajul Basarab din Bucuresti.

Delta ACM, firma detinuta de Florea Diaconu, a fost infiintata in 1993 si este specializata in constructia si repararea drumurilor, printre lucrarile realizate fiind reabilitarea sistemului rutier de pe mai multe strazi din Bucuresti, precum si modernizarea unor drumuri judetene si nationale.

Sectiunea Raul Doamnei - Hasdeu va avea noua statii, respectiv Raul Doamnei, Brancusi, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militara, Eroilor 2.