"Sunt 1.000 de kilometri pe care nu mai circula niciun tren si nu exista bani pentru mentenanta. Vom avea 5.000 de kilometri, din care 1.000 kilometri se inchid si restul vor fi scosi la licitatie, iar firmele private vor opera si se vor ocupa de intretinerea liniilor. Reteaua totalizeaza in prezent 20.000 de kilometri", a spus Boagiu la seminarul "Cum va arata infrastructura Romaniei in 2013", organizat de Ziarul Financiar.

Potrivit ministrului, companiile feroviare de stat au acumulat in ultimii 10 ani datorii echivalente cu 1% din PIB, iar decizia de a inchide sau a inchiria liniile de cale ferata va duce la scaderea costurilor cu mentenanta ale CFR SA.

Intrebata cand va fi pusa in aplicare, Boagiu a raspuns: "de indata ce Guvernul va aproba listele cu liniile".

Citeste si:

Ministrul a adaugat ca in acest an CFR SA a primit de la bugetul de stat 136 milioane euro, la care se adauga 500 milioane euro din fonduri europene.