"Facem de mult timp o analiza privind constructia canalului Siret-Baragan. Ministerul Agriculturii a elaborat deja studiile de fezabilitate. Aveam nevoie de un minister integrator, iar Ministerul Marilor Proiecte este astazi un minister integrator. Aici trebuie sa muncim impreuna cu cei de la Ministerul Transporturilor, dorindu-se ca acest canal sa fie navigabil, si impreuna cu cei de la Ministerul Mediului, pentru combaterea inundatiilor", a spus ministrul Agriculturii.

El spera sa ca proiectul integrat sa fie finalizat cat mai repede, dupa care sa se caute sumele necesare pentru a putea incepe investitia, informeaza Mediafax.

"Deci, Canalul Siret-Baragan ramane un proiect prioritar", a mai spus ministrul. Guvernul a infiintat la inceputul acestui an Administratia Canalului Siret-Baragan, care elaboreaza studiile si documentatiile tehnico-economice pentru proiectarea si realizarea Canalului Siret-Baragan, un proiect aprobat in urma cu 26 ani, oprit in lipsa fondurilor si despre reluarea caruia se discuta din 2002.

Proiectul pentru realizarea canalului Siret-Baragan a fost aprobat in 1988, dar a fost oprit in lipsa fondurilor dupa construirea a doar 6 kilometri dintr-un total de 190 kilometri prevazuti. Dupa 1990, au existat mai multe tentative de reluare a lucrarilor, din partea diferitelor guverne, dar fara sa rezulte nimic concret.