Schema de creditare se incadreaza in Programul de Dezvoltare Strategica 2005-2008, destinat imbunatatirii calitatii serviciilor publice din Bucuresti. Costul total al proiectului este de 600 de milioane de euro, restul banilor urmand sa provina de la bugetul primariei, si, foarte probabil, din fonduri structurale, conform BEI, dupa cum informeaza NewsIn.

Banca de investitii a acordat Romaniei, in perioada 1990-2005, credite in valoare de 4,3 miliarde de dolari pentru proiecte legate de aderarea la Uniunea Europeana (UE). Dupa aderarea la UE, Romania va deveni actionar al bancii, urmand a avea un reprezentant in Consiliul Guvernatorilor si membrii in Consiliul Director.

Dupa aderarea la Uniunea Europeana, Romania va contribui la capitalul subscris al BEI cu 42,3 milioane Euro. Aproximativ 61% din creditele acordate Romaniei au fost catre domeniul transporturilor, 15% s-au indreptat catre proiecte vizand mediul inconjurator, iar 7% au mers catre sanatate si educatie. Principalele proiecte de transport sunt reabilitarea caii ferate pe coridorul pan-european IV (300 de milioane de euro, cofinantare alaturi de ISPA), reabilitarea infrastructurii rutiere pe coridorul european VI (350 de milioane de euro), construirea autostrazii Cernavoda-Constanta (187,5 milioane de euro).