Constructiile, comunicatiile si industria lemnului sunt printre segmentele economiei romanesti cu perspectivele cele mai promitatoare pentru urmatorii doi ani, in timp ce industria textila, a pielariei si cea miniera vor evolua cel mai slab, continuand sa piarda teren, arata un raport al UniCredit.
"Constructiile si comunicatiile raman printre sectoarele cu cele mai bune perspective. Pe segmentul manufacturiei, industria lemnului, cea a produselor minerale nonmetalice si industria constructoare de masini se bucura de cea mai favorabila prognoza, datorita nivelului inca ridicat al competitivitatii pietei muncii romanesti comparativ cu standardele Uniunii Europene", se arata in raportul grupului Unicredit, care prezinta perspectivele economiilor din Europa Centrala si de Est in 2008 si 2009.

Pe partea de servicii, sectorul de comunicatii prezinta cea mai buna evolutie. Potrivit specialistilor de la Unicredit, investitiile puternice si activitatea din constructii vor sustine cresterea pe mai multe segmente cu grad scazut si mediu de tehnologizare.

"Industria lemnului si a produselor din lemn a fost una dintre cele mai dinamice din primele trei trimestre ale anului 2007, cu o crestere anuala de 21,4%, comparativ cu un avans cu 9,5% in 2006 si ne asteptam sa beneficieze in continuare de accesibilitatea resurselor naturale, avand in vedere ca peste un sfert din teritoriul Romaniei este acoperit de padure", sustin specialistii grupului Unicredit.

De asemenea, industria lemnului reprezinta unul dintre sectoarele puternic orientate catre export, acoperind 4% din totalul exporturilor tarii. Sectorul atrage investitii straine semnificative, facute de companii precum cele austriece Kronospan sau Holzindustrie Schweighofer ori grupul Egger.

Segmentul echipamentelor optice si electrice este unul dintre segmentele economiei romanesti cel mai puternic orientate catre exporturi, reprezentand 13% din totalul exporturilor realizate de Romania in 2006 si ramane baza pentru imbunatatirea capacitatilor de export ale Romaniei.

"Atractivitea ridicata pe care o prezinta pentru investitiile straine directe, cresterea solida, cu 21% in 2006 fata de anul anterior si orientarea puternica spre exporturi (11% din totalul exporturilor in 2006) fac din segmentul echipamentelor pentru transport una dintre cele mai performante ramuri ale economiei romanesti", mai apreciaza specialistii de la Unicredit.

Nevoia din ce in ce mai mare de locuinte de calitate ridicata, de spatii de birouri si comerciale sustine avansul secotrului de constructii din Romania. In prima jumatate din 2007, jumatate din totalul investitiilor din economie s-au concentrat catre noile constructii.

Pe de alta parte, mineritul a fost intr-o continua recesiune in ultimii ani. In ciuda evolutiei slabe, Unicredit se asteapta la imbunatatiri in urmatorii trei ani, pe acest segment, datorita noilor strategii energetice ale guvernului.

Segmentele manufacturiere traditionale, precum industria textila sau de pielarie, care continua sa fie importante pentru economia Romaniei, deoarece realizeaza peste 10% din valoarea adaugata, vor continua sa piarda teren in urmatorii doi ani, in mare parte din cauza concurentei altor state, in care costurile de productie in aceste domenii sunt chiar mai joase decat in Romania.

Per total, Unicredit apreciaza ca economia Romaniei a avansat cu 5,8% anul trecut si ca ritmul de crestere se va mentine peste 5% in urmatorii doi ani.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri