Strategia bugetara pentru urmatorii trei ani va fi prezentata Parlamentului la propunerea Ministerului Finantelor Publice, potrivit proiectului Legii responsabilitatii fiscale, aprobat de Guvern.

"Strategia fiscal-bugetara reprezinta documentul de politica publica care stabileste obiectivele si prioritatile in domeniul fiscal-bugetar, tintele veniturilor si cheltuielilor bugetului general consolidat si ale bugetelor componente ale bugetului general consolidat, precum si evolutia soldului bugetului general consolidat pe o perioada de trei ani", se precizeaza in proiectul de lege.

Legea prevede ca, in termen de o luna de la transmiterea proiectului de strategie, Parlamentul poate sa furnizeze Guvernului comentarii si recomandari asupra acestuia si aproba limitele specificate in cadrul fiscal-bugetar.

Cadrul macroeconomic contine informatii privind situatia macroeconomica si prognozele. Pentru anul bugetar curent si trei ani ulteriori, dar si rezultatatele efective ale ultimilor doi ani bugetari, informatiile se refera la mai multi parametri macroeoconomici, intre care produsul intern brut (PIB), inflatie, deflatorul PIB, somaj, ocuparea fortei de munca, balanta de plati si premisele care stau la baza prognozelor, informeaza NewsIn.

Pentru anul bugetar curent si trei ani ulteriori se mai regaseste o declaratie privind concordanta sau diferentele fata de prognozele Comisiei Europene. Cadrul macroeconomic mai contine, de asemenea, prognozele macroeconomice pe termen lung care afecteaza politica fiscala.

De asemenea, sunt prevazute plafoanele privind finantarile rambursabile care pot fi contractate, precum si cele privind tragerile din finantarile rambursabile contractate sau care urmeaza să fie contractate de catre administratiile locale. Totodata, vor fi mentionate si plafoanele privind emiterea de garantii de catre Ministerul Finantelor.

Proiectul de lege prevede ca situatii exceptionale ce permit revizuirea cadrului fiscal-bugetar din strategie acelea in care se modifica sfera de cuprindere a bugetului general consolidat, "inrautatirea semnificativa" a prognozelor macroeconomice si schimbarea guvernului.

In acest ultim caz, noul guvern trebuie sa faca public, la inceperea mandatului, daca in programul sau de guvernare se incadreaza in ultima strategie fiscal-bugetara aprobata de Parlament sau, in caz contrar, va elabora un nou proiect de strategie, care nu poate insa sa deterioreze soldul bugetar prevazut in strategia anterioara sau sa mareasca indatorarea publica.

"Strategia fiscal-bugetara revizuita trebuie sa contina o sectiune distincta care sa evidentieze diferentele fata de forma anterioara, impreuna cu aplicarea acestora", se mai spune in proiectul de lege.