„2011 a continuat sa fie un an cu provocari, dificultatile aparute pe plan european incetinind revigorarea economica. Totusi, stabilizarea la nivel macro si imbunatatirea usoara a perspectivelor au avut un impact pozitiv asupra increderii consumatorilor si a resurselor alocate de acestia obiectivelor de protectie financiara si de economisire. Cresterea cu peste 30% a numarului de clienti care s-au intors la ING in 2011, incheind o asigurare de viata noua, revenirea ratei de reziliere la nivelul de dinaintea crizei, din 2008, si majorarea resurselor mobilizate pentru asigurarile incheiate sunt semnale in acest sens”, a declarat Cornelia Coman (foto), director general ING Asigurari de Viata.

In anul 2011 ING Asigurari de Viata a obtinut un profit brut estimat de 17,8 milioane de lei, comparativ cu 46,7 milioane de lei in 2010. Potrivit companiei, rezultatul este in linie cu cel bugetat si a fost influentat de un volum exceptional de investitii generate atat de proiecte anterioare cu impact asupra activitatii curente, cat si de initiative noi pentru cresterea beneficiilor oferite clientilor, profesionalizarea fortei de vanzare si automatizarea proceselor in vederea alinierii la noile standarde de raportare din domeniul asigurarilor.

"O directie majora de investitii in 2011 a insemnat achizitia de noi solutii tehnice de inalta performanta pentru automatizarea proceselor, precum Peoplesoft si Pega, fonduri alocate in zona informatizarii si specializarii in vederea alinierii la noile standarde de raportare din domeniul asigurarilor (Solvency II si IFRS 4 Faza 2), dar si in zona imbunatatirii serviciilor post-vanzare oferite clientilor. O pondere semnificativa din investitiile de anul trecut este reprezentata de implementarea cerintelor prevazute de noua norma de licentiere a agentilor care intra in sistemul de vanzare a asigurarilor, care au insemnat noi stagii de pregatire si profesionalizare a agentilor", se arata in comunicatul companiei.

Volumul primelor brute subscrise a ajuns la 554,4 milioane de lei la finele lui 2011, in crestere cu 2% fata de anul precedent, in timp ce valoarea activelor financiare in administrare a ajuns la nivelul de 2,1 miliarde de lei, in crestere cu 6% fata de 2010.

"Interesul clientilor pentru produse mai simple si solutii de diminuare a riscurilor, pe fondul volatilitatii pietei de capital, a continuat si in 2011, generand un apetit sporit pentru produsele traditionale, care ofera protectie si randamente garantate. Astfel, in vanzarile noi din 2011 ale ING Asigurari de Viata acest tip de contracte a reprezentat 67% din numarul total de polite subscrise".

Citeste si:

In continuare se mentioneaza ca intensificarea eforturilor de informare si educare si lansarea unor instrumente imbunatatite de consiliere financiara au avut un impact pozitiv asupra nivelulului de constientizare a clientilor privind necesitatea de planificare pe termen lung. Astfel, atat resursele mobilizate, cat si nivelul de protectie pentru politele de viata incheiate la ING au crescut: prima bruta medie pentru contractele incheiate in 2011 a fost de 1.594 de lei, cu 6% mai mare ca in 2010, iar suma asigurata medie pentru portofoliul de asigurari noi din 2011 a ajuns la 47.194 de lei, in crestere cu 7% fata de anul precedent.

In acelasi timp, valoarea beneficiilor platite clientilor de ING in 2011 pentru evenimente asigurate si contracte ajunse la maturitate a fost de 63,2 milioane de lei, cu peste 18% mai mare fata de anul precedent (cand s-a situat la nivelul de 53,4 milioane de lei). Marja de solvabilitate disponibila a ING Asigurari de Viata este de 1,65 fata de nivelul minim cerut de lege de 1, iar coeficientul de lichiditate este de 4,69 comparativ cu nivelul minim cerut.