"Prima parte a anului a fost marcata de cateva modificari legislative care au avut efecte semnificative asupra pietei auto si implicit si asupra sectorului nostru de activitate. Astfel, prin blocarea pietei de masini rulate, companiile care doreau reinnoirea parcului auto si care sunt interesate sa beneficieze de avantajele inchirierii prin leasing operational, s-au vazut nevoite sa amane trecerea la acest sistem", a declarat Daniel Ivan, presedinte Asociatiei societatilor de leasing operational (ASLO).

De asemenea, in opinia sa, companiile care activeaza in domeniile constructiei de infrastructura si energie au oprit sau amanat investitiile in flote de vehicule noi. "Cu toate acestea, suntem optimisti intr-o revenire a pietei leasingului operational in a doua jumatate a anului, urmare a deblocarii proiectelor bazate pe fonduri europene cu efect pe zona constructiilor civile si a furnizorilor acestora, dar si datorita ciclului normal de inlocuire a flotelor vechi, achizitionate in perioada 2006-2008".

Conform datelor centralizate de ASLO, in topul primelor cinci companii membre intra: LeasePlan Romania, ALD Automotive, Porsche Mobility, Arval Service Lease Romania si RCI Finantare. La nivelul asociatiei, care reprezinta 90% din piata, domina in continuare serviciile complete de leasing operational (finantare si management de flote) 70,16%, urmate de management de flote 22,14% si leasing operational (exclusiv finantare) 7,7%.

Citeste si:

Asociatia, inregistrata la Ministerul de Finante, monitorizeaza constant schimbarile legislative legate de leasingul operational supuse dezbaterii publice pe site-ul Ministerului cu scopul de a trimite propuneri.

Asociatia Societatilor de Leasing Operational (ASLO) a devenit functionala in martie 2011 si este o asociatie profesionala, neguvernamentala, non-profit si apolitica, infiintata pe 17 noiembrie 2010, in conformitate cu legile din Romania.