De la inceputul anului, Romexterra Bank a inregistrat un trend ascendent in privinta creditelor acordate, in special pe segmentul retail, declara pentru Wall-Street oficialii bancii.

Totodata, rezultatele inregistrate la finele primului trimestru au indicat o crestere de neta de 85,14% a volumului total de credite acordate, fata de aceeasi perioada de referinta a anului 2005. La 31 martie 2006, volumul creditelor acordate persoanelor fizice reprezenta 236,85% din volumul inregistrat la 31 martie 2005, iar volumul creditelor acordate segmentului persoane juridice reprezenta 175,21% din volumul inregistrat la aceeasi perioada de referinta a anului trecut.

Dezvoltarea si modificarea protofoliului de produse si servicii este unul din factorii care au influentat evolutia volumului creditelor acordate. Cele doua produse adresate persoanelor fizice si lansate anul acesta sunt: creditul de nevoi personale Favorit 20.000 Eur si Favorit Plus (100.000 Eur).

Plafoanele de creditare, precum si perioadele pentru care se acorda cele doua produse, 10 ani si 25 de ani, eliminarea unor comisioane si flexibilizarea conditiilor de acordare si rambursare, sunt doar cateva dintre caracteristicile care fac aceste produse sa fie competitive pe piata.

Nivelul bugetului alocat pentru prima jumatate a anului este de aprox. 3 mil euro, buget alocat in special dezvoltarii retelei de unitati teritoriale.

Strategia bancii pentru anul in curs vizeaza de asemenea obiective cantitative si calitative. In acest sens, din punct de vedere al retelei teritoriale, aceasta va fi completata cu 20 noi unitati in principalele orase din tara dar si modernizarea si relocarea unora dintre unitatile existente.

Citeste si:

La finele anului in curs, Romexterra Bank va detine peste 60 unitati teritoriale. Acest obiectiv implica si suplimentarea numarului de angajati pentru a putea deservi in mod eficient clientii unitatilor teritoriale.
Din punct de vedere al retelei de ATM-uri, aceasta va fi extinsa pana la 170 aparate operationale la finele anului. Totodata, reteaua ATM va fi supusa unor modificari de upgradare la standardul EMV pentru a putea accepta carduri cu cip.

Un aspect esential al strategiei bancii consta in focalizarea pe client. Astfel, actiunile si demersurile intreprinse vizeaza dezvoltarea acelor produse si servicii care ofera clientilor un plus de valoare si un grad de satisfactie ridicat. Solutiile de e-banking (Terra Banking Internet Banking si TerraM Mobile Banking) dezvoltate si premiate anul trecut, au reprezentat un prim punct de pornire. Anul acesta a fost lansata si optiunea TerraTrading pentru trazactionarea la Bursa.

Concomitent, portofoliul a fost modificat in functie de necesitatile concrete ale clientilor, prin lansarea de noi produse si flexibilizarea celor existente.

Pe segmentul produselor de economisire, portofoliul este de asemenea dezvoltat, oferind clientilor multiple optiuni. Dobanzile practicate sunt printre cele mai bune din piata, Romexterra Bank fiind in topul primelor trei banci conform acestui criteriu.

Urmare a Hotararii AGA din luna mai, capitalul social al bancii va fi majorat prin incorporarea profitul net inregistrat la sfarsitul anului 2005.