ING Bank, Raiffeisen Bank, Banca Transilvania si BRD Societe Generale sunt totodata si principala banca pentru 60% din populatia urbana bancarizata.

In opinia romanilor, banca cu cea mai buna reputatie trebuie sa fie orientata catre oameni, foarte preocupata de satisfactia clientilor si condusa de principii precum onestitatea, transparenta, etica si responsabilitatea, arata studiul GfK.

Scorul de reputatie se construieste pe sapte piloni: familiaritate, managementul calitatii, calitatea produselor si a serviciilor, performanta financiara, calitatea de bun angajator, responsabilitate sociala si atasament emotional.

Citeste si:

"Spre deosebire de alte industrii unde scorurile de reputatie sunt mai polarizate, cea financiar-bancara are particularitatea unor indicatori foarte apropiati ca valoare. Oportunitatea pentru jucatorii din banking este de iesire din pluton prin consolidarea reputatiei, cu atat mai mult cu cat aceasta are impact direct in performanta financiara a companiei", a declarat Simona Dan, Business Strategy Advisor GfK Romania.

Exista o corelatie foarte buna intre reputatie, pe de o parte si performanta financiara a companiei, recomandarea si utilizarea produselor sau serviciilor, calitatea de bun angajator si cea de actor responsabil social, pe de alta parte. Studiul de masurare a reputatiei in sistemul bancar a fost realizat online cu ajutorul GfK Reputation Management Model, in luna octombrie 2013, pe un esantion de utilizatori de internet reprezentativ urban.