"Primul trimestru al anului a fost, in mod clar, un semnal ca suntem pe drumul cel bun pentru a ne atinge obiectivele in termeni de venituri si profitabilitate si in acest an. Am reusit sa crestem profitabil, sa ne dezvoltam sanatos. Putem vorbi de o tendinta stabila, confirmata deja de rezultatele pozitive obtinute trimestru dupa trimestru, in ultimii doi ani. In plus, este foarte important faptul ca aceasta crestere a fost dublata de o imbunatatire a profitului operational si de o serie de masuri implementate pentru cresterea accesibilizarii produselor noastre", a declarat intr-un comunicat directorul general al Allianz-Tiriac Asigurari, Remi Vrignaud, potrivit Mediafax.

Pe segmentul de asigurari generale, compania a inregistrat un avans al veniturilor de 4,1%, ajungand la o valoare a primelor brute subscrise de 246,3 milioane lei, de la 236,5 milioane lei in primele trei luni din 2014, crestere sustinuta in principal de dinamica accelerata inregistrata de subscrierile pe segmentul non-auto, de 14,5%.

Asigurarile de bunuri si proprietati au consemnat o crestere de circa 12%, la 46,9 milioane lei, iar cele de raspundere civila generala de 11,1%, subscrierile ajungand sa depaseasca 9 milioane lei in primele trei luni. Clasele de asigurari de persoane (accidente, sanatate, calatorie) au generat venituri trimestriale de aproape 16 milioane de lei, in urcare cu 21%.

"Cresterea volumului de afaceri vine din segmentul non-auto, care castiga teren in portofoliul Allianz-Tiriac. Acest lucru inseamna un plus de sanatate pentru afacerile noastre. Pe de alta parte, in conditiile in care asigurarile auto detin o pondere ridicata in portofoliul Allianz-Tiriac – la fel ca la nivelul intregii piete, vom continua sa ramanem activi pe acest segment, mizand insa pe o abordare prudenta. Nu suntem dispusi sa facem rabat de la calitatea serviciilor cu care ne-am obisnuit clientii doar pentru a castiga cota de piata", a explicat Vrignaud. Segmentul auto (Casco si RCA cumulat) a consemnat subscrieri de aproximativ 171 milioane lei, in stagnare fata de primul trimestru al anului trecut.

Directorul Allianz-Tiriac spune ca asiguratorul a fost nevoit sa piarda circa 8.000 de clienti, intrucat aceasta linie de business ramane cea mai putin atractiva, continuand sa genereze pierderi.

Citeste si:

"Totusi, inceputul de an indica o tendinta de reducere a acestor pierderi din activitatea RCA si suntem optimisti ca masurile interne de optimizare a structurii portofoliului nostru de asigurari obligatorii vor contribui la mentinerea acestei tendinte", a afirmat Vrignaud.

Pentru intreg portofoliul de asigurari generale, valoarea despagubirilor platite clientilor (inclusiv terti pagubiti) in primul trimestru a fost de 111,5 milioane lei, circa 90% din suma fiind acordata in baza politelor de asigurari auto.

Pe segmentul asigurarilor de viata, compania a consemnat subscrieri de 28,2 milioane lei, in crestere cu 26,4%, asigurarile traditionale si cele cu componenta investitionala avand ponderi relativ egale.

"Segmentul asigurarilor de viata ramane unul plin de provocari, mai ales in conditiile in care, in acest moment ne confruntam cu un mediu economic cu dobanzi scazute. Politele traditionale cu componenta de economisire inca ofera randamente garantate de 3-3,5% pe an, rate extrem de greu, daca nu imposibil, de sustinut pe termen lung. De aceea, asiguratorii locali vor fi nevoiti sa reactioneze la aceasta situatie din perspectiva garantiilor investitionale oferite", a explicat Vrignaud.

El anticipeaza, pe termen mediu, o crestere a ponderii vanzarilor de asigurari de viata cu componenta investitionala. Allianz-Tiriac Asigurari este cel mai mare jucator pe piata locala. Cu un capital social de 99,4 milioane de lei, asiguratorul roman este controlat de grupul german Allianz - 52,16% si Vesanio Trading Limited (Cipru) - 44,48%, companie detinuta de omul de afaceri Ion Tiriac.

Sursa foto: Asigurari/Shutterstock.com