"Anul trecut am vandut credite noi de 108 mil. euro, pentru ca am mers cu frana trasa si am avut grija de lichiditate. Anul acesta ne-am propus insa sa fim mai agresivi si sa ne ducem spre un 240 milioane euro credite noi acordate", a declarat intr-un interviu acordat wall-street.ro Catalin Parvu, CEO-ul Piraeus Bank, care a amintit ca 2014 a fost, de asemenea, un an foarte bun, cu vanzari de credite noi de 300 milioane euro.

Conform bugetului pe acest an, banca mizeaza pe o dublare a volumului de credite noi pe zona de IMM & corporate si pe o triplare a volumului pe retail, in contextul in care Piraeus Bank a lansat recent o oferta agresiva la creditul de consum, la una dintre cele mai mici dobanzi din piata. Astfel, in conditiile unui nivel confortabil al lichiditatii si solvabilitatii, banca vrea sa prinda trend-ul tot mai sustinut al creditarii de nevoi personale, chiar daca, recunoaste Parvu, pare o reactie putin inflamata.

Piraeus Bank intra agresiv pe zona creditelor de consum cu o promotie

Piraeus Bank intra agresiv pe zona creditelor de consum cu o promotie

"Reactia este putin prea agresiva (pe creditarea de retail – n.r.). Economia noastra nu suporta aceasta crestere a consumului si te duci pe import, iti maresti atunci deficitul de cont curent si o sa ai presiune si pe curs, avand o baza de dobanzi la depozite foarte joasa. Acum lumea ar trebui sa investeasca la aceste rate mici, dar iata ca se duce in consum. Si consumul daca ar genera mai multa crestere economica la noi ar fi bine, dar genereaza crestere pe import", afirma seful Piraeus Bank Romania, care insa nu crede ca se va mai repeta boom-ul dinaintea crizei.

"Cand am venit aici, la 1 noiembrie 2006, creditele de retail erau la 150 milioane euro. Ulterior, am ajuns in T3 2008 la 1,3 miliarde euro. Nici asta nu a fost sanatos. Sunt greseli pe care le-au facut bancile si acum platesc".

Cresterea pe creditare, care ar putea sa se vada cel mai bine in ultimele doua trimestre, ar trebui sa aduca banca pe teritoriul profitabilitatii, acesta fiind obiectivul declarat al anului 2016. De asemenea, Piraeus Bank se va concentra si pe creditarea IMM-urilor sub 5 milioane, dar si pe mid-market, adica IMM-urile cu afaceri cuprinse intre 5 si 50 de milioane de euro. Tot ce este peste acest nivel, zona de creditare a multinationalelor, nu intra in prioritatile bancii.

Parvu, Piraeus Bank: Apasam pedala creditarii. Cand o sa vina profitul

Parvu, Piraeus Bank: Apasam pedala creditarii. Cand o sa vina profitul

"Sindicalizari putem avea, dar depinde de pricing. Si atunci ma duc acolo unde pot sa obtin profit si cel mai la indemanda este creditul de consum. La ipotecare nu pot sa presez ca nu stiu ce se va intampla cu darea in plata, deci presam aici (creditul de nevoi personale - n.r.) mai ales ca si-a revenit consumul", precizeaza Parvu.

Printre planurile bancii pentru acest an se mai numara „aprobarea online de credit, mai ales la creditele simple pentru persoane fizice” si extinderea paletei de servicii pentru persoanele juridice mai mult in online. "Este clar ca trebuie sa faci asta pentru persoanele fizice, pentru ca nimeni nu mai are timp acum, dar are fiecare are cate un calculator sau un telefon".

Ce urmeaza pentru Piraeus Bank dupa ce anul trecut a pierdut 8% din resursa umana

CEO-ul Piraeus Bank a explicat ca in acest an se va incheia un proces de eficientizare a activitatii, care presupune si revizuirea functiilor sucursalelor.

"Trebuie sa vedem ce tipuri de sucursale trebuie sa facem, daca este bine sa mergem cu sucursale de 2 oameni, care sa atraga depozite si sa faca doar OP-uri (ordine de plata - n.r.). Ii dai un spatiu cat biroul asta si ai terminat. Poate trebuie sa facem si anumite sucursale pentru clientii corporate. Ca fluxuri in interior, nu mai vreau sa tinem casier, ci sa fie un angajat care este si casier si functionar", a explicat Catalin Parvu.

Citeste si:

Anul acesta, Piraeus Bank a inchis 19 unitati, dar Parvu precizeaza ca pentru acest an nu exista un alt plan prestabilit de restructurare.

"Eu as prefera sa folosim resursa umana pe care o avem ca sa crestem si sa atragem mai multi clienti. O sa vedem cu privire la eficientizare ce propuneri vom primi din partea consultantului", subliniaza Parvu.

In 2015, 8% din resursa umana a Piraeus Bank a parasit banca. "Trebuie sa ne tinem oamenii on board, ceea ce intr-un an greu nu este usor. Oamenii nostri sunt cautati si cateodata sunt si oferte de nerefuzat, nu am cum sa le fac contraoferte sau sunt oferte de promovare. Sunt colegi de-ai nostri care pleaca la banca numarul 1 pe pozitie de director. Ce sa le zic? Nu te duce la banca numarul unu", a povestiti Catalin Parvu.

In ceea ce priveste vanzarea Piraeus Bank Romania, ca parte a programului de restructurare asumat de banca mama, Parvu precizeaza ca orice varianta ramane pe masa, dar totul depinde de rezultatele pe care le va obtine subsidiara pe care o conduce.

"Daca nu avem rezultate si o sa o tinem pe pierdere, ce sa vinzi, pentru ca atunci vei manca capitalul in 3-4 ani. Deocamdata nu am cunostinta de discutii de vanzare in continuare. Avem un buget care implica cresteri si imbunatatirea activitatii, ceea ce orice actionar vrea, si vom vedea in planul de restructurare inceput de Grup cum ne vom circumscrie", concluzioneaza Catalin Parvu.