Trimestrul intai al acestui an este cel de-al 11-lea trimestru consecutiv de "crestere profitabila a afacerilor" Allianz-Tiriac Asigurari, potrivit unui comunicat de presa al companiei. In intervalul 2012-2015, rata profitului operational in total venituri a ajuns la aproape 7% in 2015, fata de nivelul de sub 0,8%, inregistrat in anul 2012.

Cresterea veniturilor totale a fost sustinuta, in principal, de evolutia segmentului asigurarilor generale, care a inregistrat un avans de 9,5% comparativ cu 2015, la valoarea de 269,7 milioane de lei. Asigurarile generale aduc astfel 90% din veniturile companiei, restul de 10 procente provenind din vanzarile de asigurari de viata. In paralel, eficienta activitatilor s-a imbunatatit, atat rata cheltuielilor, cat si cea a daunei reducandu-se fata de acelasi interval al anului 2015.

"Am reusit sa ne mentinem rata cheltuielilor sub 30%, un nivel mai scazut fata de media pietei. Pe de alta parte, am continuat sa ne concentram pe optimizarea portofoliului nostru auto, care are un impact semnificativ la nivelul daunalitatii. Rezultatul este reducerea ratei daunei pe segmentul auto sub nivelul de 70%", a declarat Remi Vrignaud, CEO, Allianz-Tiriac Asigurari.

Reintoarcerea publicului catre asigurari de risc

Veniturile din vanzarile de polite auto (Casco si RCA, cumulat) detin o pondere de putin sub 70 de procente in subscrierile de asigurari generale. In primul trimestru din 2016, segmentul auto a generat venituri de peste 188 milioane de lei, in timp ce, valoarea obligatiilor de despagubire aferente aceluiasi interval s-a situat la circa 120 milioane de lei.

Citeste si:

Activitatea de asigurari generale non-auto a consemnat venituri in crestere cu peste 8 procente fata de primul trimestru al anului trecut, ajungand la o valoare de 81,4 milioane de lei. In ceea ce priveste veniturile din vanzarile de polite de asigurari de viata, acestea au inregistrat, la randul lor, o crestere de 4,7% pana la valoarea de 29,5 milioane de lei, ponderea cea mai mare a veniturilor fiind generata de catre asigurarile unit linked si de clauzele suplimentare.

"Desi contextul extern este unul solicitant, cu rate ale dobanzilor mici, se remarca o reorientare a publicului catre produsele de risc si unit linked", a comentat Remi Vrignaud rezultatele pe segmentul asigurarilor de viata si sanatate. "Planurile noastre anuale vizeaza o crestere a veniturilor cu peste 5 puncte procentuale fata de anul precedent pana la sfarsitul anului si mentinerea ratei profitului in total venituri la peste 7%", conchide Remi Vrignaud.