Ca si in anii anteriori si in 2005, perioada sarbatorilor pascale este folosita de banci pentru atragerea sau fidelizarea clientelei

In acest an, in special bancile mari recurg la aceste procedee de marketing

In ciuda faptului ca anul acesta promotiile de Pasti ale institutiilor de credit sunt mai putin numeroase, daca veti trece pragul uneia din primele trei banci din sistem ca marime (BCR, BRD si Raiffeisen Bank) veti fi intampinati de una sau mai multe oferte de acest gen.

BRD deruleaza trei oferte promotionale in perioada Pastelui, dar doar una este strict legata de sarbatorilor pascale. Astfel, noul credit pentru nevoi personale, a carui denumire comerciala este "Expresso dublu", beneficiaza de o asemenea promovare, clientii care decid sa contracteze acest tip de imprumut in perioada 4-30 aprilie 2005 primind un cadou de 1 milion de lei in conturile de economii pe care le au deschise la BRD. Creditul "Expresso dublu" se acorda in euro si lei, la dobanzi de 9,5% pentru euro (dobanda variabila) si de 12,5% pentru lei (dobanda fixa), perioada de rambursare fiind de cel 10 ani. Valoarea maxima a imprumutului este de 30.000 de euro, respectiv 1,15 miliarde lei, creditul garantandu-se cu ipoteca asupra unei proprietati imobiliare. Accesul la credit este asigurat de venituri lunare in valoare de minimum 200 euro, constituirea unui avans nefiind necesara.

O alta oferta promotionala a BRD aflata in prezent in derulare si care se intinde pe o perioada mai lunga este cea numita "Castigi... NET!", desfasurata in perioada 1 aprilie-30 iunie 2005. Prin tragere la sorti, clientii care adera la serviciul BRD-NET pot castiga in aceasta perioada unul din cele trei abonamente Internet in valoare de 300 de euro (fara TVA) la furnizorul preferat.

Citeste si:

In sfarsit, in perioada 15 martie-31 decembrie 2005, BRD si Western Union deruleaza campania "Din nou impreuna". Persoanele care indeplinesc conditiile de participare (ce pot fi vazute pe site-ul www.brd.ro) vor intra automat in posesia unui talon promotional. La fiecare tranzactie, participantul ii va inmana talonul operatorului de la ghiseu spre a i se stampila in spatiul prevazut pentru aceasta. Operatorul de la ghiseu va aplica stampila pe talonul de participare si va inscrie numarul tranzactiei si data efectuarii acesteia in spatiile prevazute pentru aceasta. Premiile campaniei constau in 5.000 cartele telefonice pentru convorbiri internationale si se vor acorda fara tragere la sorti, in limita stocului disponibil, participantilor care acumuleaza cinci stampile pe talonul de participare.

Promotii pe card

BCR si Raiffeisen Bank s-au orientat, in schimb, spre stimularea tranzactiilor cu cardul la comercianti.

Astfel, Banca Comerciala Romana acorda cu prilejul Sfintelor Sarbatori de Pasti, in perioada 1 aprilie-31 mai, un bonus de 3% persoanelor fizice detinatoare de carduri de credit in lei BCR Eurocard MasterCard pentru platile efectuate cu card la cumpararea de bunuri si servicii de la comerciantii din reteaua BCR. Exista insa si o conditie pentru primirea bonusului si anume aceea ca valoare cumulata lunar sa fie de cel putin 1.200.000 lei. Primirea bonusului se realizeaza prin creditarea conturilor utilizatorilor de carduri cu suma corespunzatoare, in prima zi lucratoare a lunii urmatoare celei in care s-au efectuat tranzactiile.

Spre deosebire de BCR, cei de la Raiffeisen Bank se dovedesc ceva mai generosi, reducerea din pretul total al cumparaturilor efectuate prin intermediul cardului fiind in acest caz de 5%. Oferta este valabila in perioada 1 aprilie-15 mai 2005, la magazinele si benzinariile OMV, Mega Image, McDonald's, Domo, Flamingo, Profi, Hollywood Multiplex, Diverta, Cris-Tim si Diana Supermarket (Braila). La promotie participa cardul de credit Raiffeisen Bank Standard, cardul de credit Raiffeisen Bank - Connex si cardul de credit Raiffeisen Bank Gold. Suma corespunzatoare bonusului va fi virata in contul de card al posesorului in primele 15 zile ale lunii urmatoare, pentru toate cumparaturile din luna curenta.