Evolutia pozitiva a cifrei de afaceri a fost determinata, in principal, de ritmul sustinut de dezvoltare a economiei romanesti. Aparitia pe piata a unor noi companii si expansiunea celor existente in alte regiuni ale tarii decat cele in care activau in mod obisnuit au condus la o cerere mare de lichiditati.

“Nevoia imediata de cash si lichiditati pe termen scurt este vitala pentru onorarea comenzilor clientilor unei companii. Aici intervine factoringul si ofera solutiile potrivite. Limita de finantare se adapteaza si este direct proportionala cu cifra de afaceri realizata de respectiva companie si rezolva problema furnizarii capitalului de lucru atat de necesar”, afirma Valentin Chirca, CEO Compania de Factoring.

Vedeta serviciilor de factoring ramane industria materialelor de constructii (28,44% din cifra de afaceri), urmata indeaproape de cea a transporturilor (22,28% din cifra de afaceri) si cea alimentara (19,22% din cifra de afaceri).

Serviciul oferit de Compania de Factoring, cu cea mai rapida crestere, este finantarea facturilor cu plata la termen. Acesta a crescut cu 30% comparativ cu prima jumatate a anului 2007. Evolutia acestui serviciu este de- terminata de nevoia companiilor de a le oferi clientilor lor termene de plata generoase si de a-si crea un avantaj competitiv pe piata pe care activeaza.

Citeste si:

Finantarea facturilor cu plata la termen furnizeaza aproape 60% din cifra de afaceri a Companiei de Factoring. Un alt serviciu care acopera 28,44% din aceasta este Plus Factoring, care include pe langa finantarea facturilor pana la 80% si gestionarea creantelor.

Numarul de clienti a crescut cu 33% comparativ cu primele 6 luni ale anului 2007. Acestia provin in principal din industria alimentara (comercianti en-gros de bauturi alcoolice si non-alcoolice), industria textila (comercianti en-gros de incaltaminte si alte produse textile), comercianti en-gros de instalatii si echipamente de incalzire. Cota de piata a Companiei de Factoring este de 8%, vizand o crestere de pana la 10% la finele lui 2007.

"In acest moment Compania de Factoring se concentreaza pe informarea si educarea pietei romanesti, punandu-si foarte bine la punct echipa de vanzari. Factoringul este inca un fenomen nou, pentru ca sunt putine companii care stiu exact cum functioneaza si care sunt beneficiile pe care le aduce. Insa atunci cand vin in contact cu acest instrument de finantare, vor imediat sa-l incerce si sa-l puna la treaba", incheie Valentin Chirca, CEO Compania de Factoring.