“In ultimii doi ani, piata asigurarilor din Romania a avut pierderi nete, anul trecut acestea fiind de 76 de milioane de euro, iar actionarii companiilor au fost nevoiti sa faca investitii din buzunarul propriu, fara a sti exact cand isi vor putea recupera banii. Criza financiara va aduce un aspect pozitiv: mai multa presiune din partea actionarilor, pentru ca asiguratorii sa-si stopeze pierderile”, a declarat, pentru Wall-Street, Maria Kovarova.

Iar daca aceasta criza nu s-ar fi produs, spune Kovarova, “probabil ca eforturile de profitabilitate, de insanatosire, ar mai fi fost amanate o perioada. Deci este de asteptat ca asiguratorii sa subscrie riscuri mai prudent, o consecinta fiind faptul ca asiguratii cu risc ridicat vor trebui sa faca fata unor costuri sporite”.

Mai mult decat atat, Kovarova crede ca aceasta criza va ajuta piata asigurarilor auto, deoarece companiile vor incepe sa vanda la preturi corecte.

Cum vede noul CEO Generali piata asigurarilor din Romania

Caracteristica pietei romanesti, dominatia asigurarilor auto (segmentul asiguararilor auto detine un procent de 61% din totalul asigurarilor, in timp ce asigurarile de viata beneficiaza de un procent mai redus, de 19%) este vazuta ca o oportunitate de dezvoltare pe partea asigurarilor de viata de catre noul CEO al Generali Asigurari, segment cu potential ridicat de dezvoltare privit in comparatie cu asigurarile de viata din alte tari din regiune.

“In acest context (al dominatiei asigurarilor auto), exista o oportunitate de dezvoltare foarte mare pentru asigurarile de viata. In plus, o alta caracteristica, ce are radacini in dominatia asigurarilor auto, este faptul ca asiguratorii se confrunta cu pierderi, din pricina razboiului preturilor. Insist asupra acestui fapt pentru ca, prin comparatie, in Cehia, companiile au depasit de mult timp acest razboi si au devenit profitabile”, a explicat Kovarova.

De altfel, piata ceha este mult mai echilibrata, cu asigurarile de viata detinand un procent de 41%, iar cele auto 31% din piata. O alta importanta spre deosebire de Cehia este faptul ca persoanele cu asigurare de viata beneficiaza de o deductibilitate de la impozitul pe venit de 500 de euro pe an, a mai mentionat Kovarova.

Prioritatile tintite pentru dezvoltarea companiei

Privind prin prisma noii sale functii, Kovarova doreste ca noutatile pe care compania le va aduce pe piata sub conducerea sa sa fie punctuale si nu de ordin strategic, specificand ca Generali Asigurari va miza pe cresterea sanatoasa printr-o abordare prudenta, dar si traditionala.

“Ne vom concentra pe profitabilitate ca solutie de securizare a soliditatii prezente a companiei, precum si a standardelor in servicii. De exemplu, suntem una dintre putinele companii care a dovedit o capacitate performanta de plata a daunelor si ne dorim sa pastram acest lucru, mentinand o pozitie si o organizatie sanatoasa”, a mai declarat Kovarova.

Ea tinteste in acelasi timp un portofoliu mai echilibrat, ceea ce inseamna ca Generali Asigurari va trebui sa fie mai eficienta din punct de vedere geografic si sa creasca prezenta pe segmentul retail. “Pentru aceasta, trebuie sa ne crestem vizibilitatea in teritoriu si sa ne intarim prezenta in media”, a spus CEO-ul companiei.

Citeste si:

Generali Asigurari in 2008. Schimbari si rezultate

Kovarova a ocupat inainte de aceasta noua functie pozitii executive de conducere in Ceska pojistovna, cea mai mare companie de asigurari din cadrul Generali PPF Holding, cat si in cadrul Generali Czech Republic.

Marie Kovarova a fost numita CEO al Generali Asigurari de catre directoratul companiei la 1 septembrie 2008, insa a primit aprobarea Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) la data de 2 noimebrie, fiind totodata inregistrata la Registrul Comertului. Kovarova a preluat conducerea companiei de la Tudor Moldovan, care a preluat o alta functie in cadrul holdingului din care si asiguratorul din Romania face parte.

"Jobul din Romania reprezinta o provocare la fel de mare ca si celalte proiecte profesionale pe care le-am avut pana acum, motiv pentru care am si acceptat sa preiau acest post. Piata din Romania intra intr-un proces mai accentuat de maturizare, sub prezenta grupurilor internationale, a eforturilor de profitabilitate si a faptului ca razboiul preturilor urmeaza sa se incheie, ceea ce deschide oportunitati majore si provocari interesante, intr-un mediu competitional mai profesionist", a declarat privitor la noua sa functie de CEO al Generali Asigurari, Maria Kovarova.

In primele noua luni ale lui 2008, compania a atins un volum total de prime brute subscrise de 318,9 milioane lei, cu 13,5% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut (281 milioane lei).
O evolutie foarte buna au inregistrat-o asigurarile de viata, care au crescut cu 50% (63,7 milioane lei, fata de 42,4 milioane lei prime subscrise in perioada similara a anului 2007), „indicator al faptului ca portofoliul nostru devine mai echilibrat”, a tinut sa mentioneze Kovarova.

In ceea ce priveste portofoliul de asigurari de viata al Generali Asigurari, un procent de 80% il reprezinta asigurarile individuale si 20% asigurarile de grup. Asigurarile de viata cu componenta investitionala – unit-linked - au inregistrat o crestere de 242% (10,8 milioane lei), comparativ cu ianuarie-septembrie 2008.

In perioada ianuarie-septembrie 2008, asigurarile generale au crescut cu 7% (255,1 milioane lei, fata de 238,6 milioane lei in ianuarie-septembrie 2007). Cele mai vandute tipuri de asigurari pe acest segment au fost: asigurarile Casco (147,8 milioane lei), RCA (31,3 milioane lei) si asigurarea de locuinte (24,9 milioane lei), unde s-a inregistrat o crestere de 55% fata de perioada similara a anului precedent.

Generali Asigurari este membra a Generali PPF Holding B.V., companie care opereaza in 13 tari din Europa Centrala si de Est. Prin subsidiarele sale, Generali PPF Holding administreaza active in valoare de aproape 10 miliarde de euro si ofera servicii unui numar de 9 milioane de clienti, in toata regiunea. Generali PPF Holding este inregistrata in Olanda, iar principala ramura organizatorica este stabilita la Praga, in Cehia.

Generali PPF Holding B.V. este un joint venture al Assicurazioni Generali (51%) si PPF Group (49%).

In perioada analizata, rezultatele financiare ale Grupul Generali au crescut cu 6,6%, ajungand la 51,7 miliarde euro, cu performante atat pe segmentul asigurarilor de viata (35,2 miliarde euro, +7,5%), cat si pe cel al asigurarilor generale (16,4 miliarde euro, +4,9%).