La editia ce va incepe saptamana viitoare, organizatorii se asteapta la peste 140.000 de vizitatori care se vor raspandi si vor vizita spatiul de expozitie de marimea a 31 de terenuri de fotbal.

Cele peste 2.500 de companii ce vor expune spera sa “dea tonul” anului aratand o multime de tablete, computere, televizoare 3D si laptop-uri subtiri numite ultrabook-uri, scrie abcNews.com.

Insa daca ne uitam inapoi, la editiile trecute, prea putine dintre produsele prezentate la CES au avut cu adevarat succes.

- In 2009, netbook-urile au ocupat o nisa importanta la targ. Au avut, intr-adevar, un an bun, dar interesul asupra lor a inceput sa dispara odata cu aparitia iPad-ului Apple in 2010.

- Tot in 2009, unul dintre serviciile mult asteptate a fost sistemul de operare Palm ce ar fi rulat pe cele mai noi smartphone-uri. Device-urile au debutat in acel an cu review-uri preponderent bune, dar cu vanzari extrem de slabe. Un an mai tarziu, Palm a fost achizitionat de HP, care, in 2011, a ales sa intrerupa linia de productie.

- In 2010, producatorii TV au iesit la inaintare cu televizoarele 3D, sperand ca astfel vor creste popularitatea unor productii tridimensionale precum Avatar. Vanzarile s-au dovedit a fi insa dezamagioare, clientii nedorind sa poarte ochelari incomozi atunci cand se uita la televizor.

Citeste si:

Alti producatori au sperat ca vor putea sa aiba succes cu gadget-uri similare cu Amazon Kindle. Cei mai multi au esuat, desi Barnes & Noble a reusit, in timp, sa castige cota de piata cu e-readerul Nook.

- In 2011 la CES au fost prezentate peste 100 de brand-uri de tablete. Cele mai multe dintre ele nici macar nu au fost lansate pe piata iar cele care totusi s-au lansat nu au reusit sa demoleze suprematia iPad-ului. Kindle Fire de la Amazon a reusit sa atraga atentia spre finalul anului, dar tableta nu a fost prezentata la CES.

O mare parte din “blestemul” CES este din cauza faptului ca Apple nu prezinta produse la targ. Compania nu a mai avut prezenta oficiala de niciun fel din anii ’90, desi unii dintre angajatii companiei se duc acolo, dar nu ofera niciun fel de declaratii.

Nu e pentru ca Apple are o problema cu CES, in particular, ci pur si simplu strategia companiei este de a organiza conferinte de presa proprii atunci cand au ceva de anuntat – in acest fel tin totul sub control.

Microsoft se pare ca adopta aceeasi strategie. Compania a dezvaluit ca 2012 va fi ultimul an in care CES va incepe cu un speech al CEO-ului companiei, astfel incheindu-se 15 ani in care targul a beneficiat de un astfel de inceput.