Un flux mare de vizitatori inseamna o expunere buna. Ca sa atingi acest obiectiv, trebuie sa apelezi la diverse “trucuri” tehnice care sa ofere site-ului un plus de interactivitate.

Oricare ar fi scopurile unui site, atingerea lor poate fi considerata direct proportionala cu numarul de vizitatori care opteaza sa intre pe acea pagina de Internet. “Cu cat atragi mai multi vizitatori, cu atat poti converti mai multi in utilizatori, clienti sau cititori”, spune Ionut Oprea, director de comunicare in cadrul companiei netBridge. Asadar, valoarea de business a atragerii unui numar cat mai mare de vizitatori pe site-ul unei companii este ca poate asigura atingerea obiectivelor pentru care acesta a fost realizat.

“Calitativ vorbind, nu exista nici o diferenta intre traficul pe un site si numarul de clienti care se perinda tot week-end-ul prin ultimul mall deschis in Bucuresti”, este de parere Dorin Ostaficiuc, consultant independent WSI.

Procentajul de vizitatori din numarul total al celor care acceseaza un site, pe care o companie l-a convins sa se inscrie la un newsletter, sa participe la un sondaj rapid (poll), sa descarce un fisier sau sa cumpere produsul sau, este un element care poate fi si trebuie masurat. Acesta se numeste rata de conversie si este adevaratul “plus” pentru un business. Cunoscand acest metric, reprezentantii companiilor vor sti ce elemente de functionalitate sunt necesare pe site pentru a “converti” vizitatorii in clienti. “Pe un site web, rareori se intra “din greseala”. Se poate astfel spune ca traficul masoara chiar succesul site-ului si, extinzand, succesul companiei, produsului sau campaniei de promovare”, arata Gelu Toaipa, partner la Headstrong Ltd. (Webdesigner.ro). Putini sunt cei care nu au auzit de site-ul unde puteai “castiga cu ardeiul” sau puteai arunca cu sageti in Traian Basescu.

Dar lista cu astfel de exemple este foarte lunga. Site-ul nonprofit Alpinet.org, aflat in primele 100 din Romania din punctul de vedere al traficului, a atras mai multi vizitatori datorita faptului ca ofera facilitati interactive de negasit pe alte pagini web de profil. Iar toate acestea sunt posibile datorita si tehnologiilor multimedia. In opinia lui Dorin Ostaficiuc, un site care nu “isi intreaba” vizitatorii cine sunt (adresa de e-mail), ce parere au despre un anumit subiect (sondaj), nu trezeste cat mai multe emotii (prin elemente video sau audio) este sortit esecului. Intotdeauna, decizia de a cumpara se ia emotional, iar interactivitate inseamna pentru un site ca “are viata”, ca este functional si isi atinge scopul, are o rata de conversie mare.

Sursa: http://www.capital.ro/index.php?a=23325&shift=1