“Nu vrem sa-i incurajam pe clienti sa printeze mai ieftin, ci sa printeze de doua ori mai mult la acelasi pret. Intentia este sa facem printarea mult mai accesibila, Am dori sa creasca vanzarile si credem ca argumentele acestea ii pot face pe clienti sa isi reinnoiascca imprimantele”, a explicat Irinel Ilie (foto sus), country manager pentru divizia de imagistica si solutii de imprimare a HP Romania.

Despre intreaga piata de imprimante si multifunctionale (cu cerneala si laser), Irinel Ilie a adaugat ca domeniul este inca in criza si ca estimeaza ca vanzarile au scazut in primul semestru din an.

“Noi ne asteptam sa ne pastram cota de piata”, a mai spus managerul.

HP Romania a avut o cota de 56% pe primul trimestru al anului pe segmentul de imprimante cu cerneala si de circa 25-30% pe segmentul de imprimante cu laser, conform datelor oferite de companie. Mai mult de jumatate din vanzarile in volum de pe piata locala de imprimante si multifunctionale sunt reprenzentate de produsele cu cerneala, potrivit surse citate.

Multifunctionalele si imprimantele cu cerneala sunt in general folosite de utilizatorii casnici pentru ca volumul necesar de imprimare nu este foarte mare si, astfel, pretul de achizitie este mai mic. Pe de alta parte, in cazul produselor cu laser, viteza de tiparire este constanta, indiferent de complexitatea imaginii tiparite, si, desi investitia initiala in echipament este mai mare, costul consumabilelor este mai mic.

Primul semestru a fost in stagnare pe piata de produse cu cerneala

“Primul semestru a fost flat (n.red. in stagnare) fata de anul trecut pe zona de imprimante si multifunctionale cu cerneala. In zona de consumer, piata depinde de evolutia macroeconomica, iar pierderea din februarie nu a fost inca recuperata. Pentru partea a doua a anului, o evolutie pesimista ar fi o stagnare, iar una optimista o crestere de 1-2%”, a afirmat pentru wall-street.ro, Tatiana Diamandopol (foto jos), cea care conduce departamentul de solutii de imprimare cu cerneala (IWS -Inkjet and Web Solutions) al companiei.

Noul portofoliu de multifunctionale cu cerneala HP Deskjet Ink Advantage se adreseaza tarilor din Europa de Est, Africa si o parte din tarile arabe. De asemenea, produsele se adreseaza in general familiilor cu copii, elevilor, studentilor sau celor care lucreaza de acasa, companiilor foarte mici (zona de micro-business, home office).

Citeste si:

Lansarea acestui portofoliu de produse nu are ca scop profitul, ci castigarea de cota de piata, a mai spus Irinel Ilie. Totodata, comercializarea noilor solutii de imprimare pe piata romaneasca vine dupa ce a fost realizat un studiu despre utilizatorii romani si dupa ce modelul a fost testat in Turcia si Polonia. In Turcia, imprimantele Deskjet Ink Advantage au ajuns la o cota de piata de 30% in mai putin de doi ani.

Cele cinci multifunctionale sunt disponibile la retailerii online si la Flanco, la preturi intre 260 si 600 de lei. Pe de alta parte, alte trei multifunctionale vor fi lansate din toamna. De asemenea, compania a introdus pe piata douŃ seturi de cartuse noi, HP 650 si HP 655, care pot fi folosite insa numai cu noile multifunctionale. Un cartus original color HP 655 costa 44 de lei si poate imprima pana la 600 de pagini.

In cazul multifunctionalei in valoare de 260 de lei, HP Deskjet Ink Advantage 2515 All-in-One, costul imprimarii unei pagini alb-negru ajunge sa fie 15 bani, iar al uneia color 23 de bani, potrivit Tatianei Diamandopol.

„Este o oferta care este gandita sa fie economica”, a mai spus aceasta.

In primul trimestru din acest an, romanii au cheltuit 7 milioane de euro pentru a-si cumpara produse pentru birou (multifunctionale, imprimante si consumabile), mai putin cu 5,5% fata de ianuarie-martie anul trecut, potrivit companiei de cercetare GFK Romania. Pe de alta parte, pe tot parcursul anului trecut piata de a fost de circa 32 de milioane de euro, in crestere cu 1,2% comparativ cu 2010.

Printre principalii concurenti ai HP pe segmentul solutiilor de imprimare se numara Canon, Epson si Konica Minolta.