Conform documentului guvernamental, principalele responsabilitati ale acestui departament vor fi:

a) Sa conduca procesul de transformare si inovare al serviciilor online furnizate de catre Guvernul Romaniei;
b) Sa planifice, sa dezvolte si sa implementeze initiative avand drept scop informarea corecta si transparenta a publicului asupra modului de lucru al administratiei publice;
c) Sa imbunatateasca gradul de implicare a cetatenilor in procesul de luare a deciziilor in vederea livrarii unor servicii publice de calitate;
d) Sa coordoneze eforturile pentru realizarea unui portal unic de recrutare pentru posturile vacante finantate de la bugetul de stat si bugetele locale, precum si alte initiative privind transparenta si integritatea administratiei publice;
e) Sa realizeze centralizarea datelor primare privind personalul angajat in administratia publica, a celor privind cheltuielile publice, precum si alte initiative de agregare a datelor produse de entitatile publice;
f) Sa conduca eforturile privind datele deschise (open data), imputernicind cetatenii sa identifice, sa descarce si sa utilizeze seturi de date publice generate sau detinute de catre administratia publica;
g) Sa monitorizeze implementarea proiectelor de e-Guvernare, Partneneriatul pentru Guvernare Deschisa (Open Government Partnership), strategia privind Agenda Digitala a Uniunii Europene, precum si sa sprijine institutiile publice implicate;
h) Sa urmareasca procesul de definire si implementare a unei identitati vizuale unitare la nivelul administratiei publice centrale si, totodata, a unei prezen]te unitare in mediul online a entitatilor de stat, inclusiv implementarea domeniului gov.ro la nivelul intregului sistem public.