Directorul general Thorsten Heins a prezentat un model BlackBerry cu ecran tactil numit Z10 si un altul, Q10, ambele cu soft BB10.

Telefonul Z10, cu un pret pornind de la 199 de dolari, va fi disponibil din 31 ianuarie pe piata britanica, din 5 februarie in Canada si din martie in Statele Unite. Q10 va fi lansat in urmatoarele saptamani, conform Mediafax.

Evenimentul are o importanta "de viata si de moarte" pentru Heins si companie, care se confrunta cu scaderea cotei de piata la un sfert din nivelul de acum trei ani.

Compania mizeaza pe BlackBerry 10 pentru inversarea declinului si revenirea la profitabilitate.

Heins si directorul de marketing Frank Boulben au traversat lumea "in lung si in lat" pentru a prezenta operatorilor de comunicatii si clientilor corporatisti functiile BlackBerry 10, cu scopul de a demarca smartphone-ul de iPhone 5 al Apple, sau de telefoanele care functioneaza cu soft-ul Android al Google.

Citeste si:

Softul BlackBerry 10 permite utilizatorilor sa isi verifice email-urile, calendarul sau alte optiuni fara sa iasa din aplicatia in functie.

"Orice ai face, poti fi intotdeauna aproape de centrul activitatilor tale", a explicat Heins.

El a petrecut ultimul an reorganizand compania, prin reducerea cu 30% a fortei de munca, in incercarea de a economisi un miliard de dolari, si refacerea echipelor de vanzari si marketing.

In trimestrul precedent, BlackBerry a livrat 6,9 milioane de smartphone-uri, portofoliul fiind format din modele BlackBerry 6 si BlackBerry 7, aflate intr-un proces de imbatranire.