Traficul de voce a crescut in 2005 cu 14,7% fata de 2004, de la 15,326 miliarde minute la 17,57 miliarde minute la finele 2005, potrivit Raportului privind sectorul de comunicatii electronice din Romania in anul 2005, publicat luni de Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii
Din totalul traficului de voce de 17,57 miliarde de minute realizat in cursul anului 2005, 4,9% au fost initiate in retelele furnizorilor alternativi de servicii de telefonie fixa, 53,1% in retelele publice mobile de telefonie, cele 42 de procente ramase reprezentand trafic de voce generat din reteaua fostului operator monopolist Romtelecom.

Numarul total de abonati la servicii de telefonie fixa depasea 4,3 milioane la 31 decembrie 2005, potrivit datelor remise de Rompres. In acelasi timp, cota de piata a furnizorilor alternativi de telefonie fixa a ajuns la aproximativ 10%, totalizand peste 460.000 de abonati (prin retele proprii si prin retelele de acces ale altor persoane). Majoritatea abonatilor furnizorilor alternativi care instaleaza linii telefonice fixe (86%) sunt persoane fizice, aceasta categorie inregistrand si cel mai mare indice de crestere in perioada 2004-2005 (de 9,1 ori mai mult).

La sfarsitul anului 2005, marea majoritate (70%) a celor 74 de furnizori alternativi activi ofereau servicii de apeluri internationale, 44 de furnizori ofereau servicii de apeluri catre destinatii nationale si 36 furnizau apeluri fix-mobil.

Desi traficul de voce originat in retelele publice fixe de telefonie a inregistrat o scadere usoara, (8,2 milioane minute fata de 8,8 milioane cu un an in urma), traficul realizat prin retelele furnizorilor alternativi a crescut semnificativ - cu aproximativ 237%. Abonatii furnizorilor alternativi folosesc telefonul fix pentru a suna in principal in alte retele fixe decat cea la care sunt abonati - 53% din traficul total al furnizorilor alternativi fiind trafic catre alte retele fixe.

Un apel dureaza in medie 1,45 minute

Potrivit ANRC, numarul si durata convorbirilor efectuate de utilizatorii de servicii de telefonie mobila au crescut sustinut in anul 2005. Durata medie a unui apel a fost de 1,45 minute, fata de 1,37 cu un an in urma. Cei peste 13,3 milioane de utilizatori ai serviciilor de telefonie mobila au generat un trafic de peste 9,3 milioane de minute, cu aproximativ 44% mai mult decat in 2004. Pe acest segment de piata, principala sursa a traficului o constituie convorbirile efectuate in cadrul aceleiasi retele de telefonie mobila, care detin o pondere de peste 76% din traficul total. Majoritatea utilizatorilor de servicii de telefonie mobila (64%) utilizeaza cartele preplatite, in timp ce restul sunt posesori ai unui abonament.

De asemenea, volumul de trafic voce realizat in roaming, originat si terminat de catre utilizatorii proprii ai furnizorilor de servicii de telefonie fixa din Romania, a crescut cu 46,7% in perioada 2004-2005, atingand la sfarsitul anului 2005 valoarea de 54 de milioane de minute. Traficul total de mesaje scrise a crescut cu 77% in ultimul an, inregistrand peste 1,6 miliarde de mesaje trimise (inclusiv in roaming), in timp ce traficul de mesaje multimedia a crescut de peste cinci ori ajungand la 17 milioane de MMS-uri.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri