Un nou studiu arată că europenii vor să dea mai puțini bani pe cadourile de Crăciun anul acesta, mulți dintre ei orientându-se către platforme online cu produse second-hand.

Platformele online cu produse second-hand din Europa ar putea avea un număr mai mare de vizitatori în luna decembrie, având în vedere că din ce în ce mai mulți consumatori vor să reducă costurile cu cadourile, conform unui studiu realizat de firma de publicitate Adevinta, citat de euronews.com.

Compania a vorbit cu 5.000 de consumatori din țări precum Belgia, Franța, Germania, Italia, Olanda și Spania, legat de cumpărăturile de Crăciun. Jumătate dintre respondenți au precizat că plănuiesc să cheltuie mai puțin din cauza costurilor de trai ridicate.

De asemenea, 64% dintre respondenți precizează că iau în calcul să cumpere cadouri second-hand. Cel mai vehiculat motiv pentru care consumatorii doresc să facă astfel de achiziții este legat de faptul că plănuiesc să facă economii(47% dintre respondenți au spus acest lucru). Pe locul doi se află dorința de a face cumpărături cât mai sustenabil(37%).

Comparativ cu anul trecut, procentul de europeni care doresc să cumpere cadouri second-hand de Crăciun s-a dublat, conform datelor Adevinta.

Românii au la îndemâmă multe opțiuni când vine vorba de a cumpăra produse second-hand. Chiar anul acesta s-a lansat Vinted în România, unul dintre cele mai mari marketplace-uri din Europa, dedicat hainelor second-hand.

Dincolo de Vinted, consumatorii români au acces la platforme precum OLX, dar și la cunoscute grupuri de Facebook precum Nu mai port.

În România a crescut și piața smartphone-urilor second-hand, cu companii precum Flip.ro, Klap.ro sau Recommerce Group, care oferă astfel de dispozitive.

Sursa foto: Rabusta / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri