Vodafone Romania a anuntat indicatorii financiari principali pentru anul fiscal 1 aprilie 2005 – 31 martie 2006, operatorul de telefonie mobila raportand un numar total de clienti de peste 6,38 milioane. Dintre acestia, mai mult de 1,36 milioane de clienti au fost castigati de compania britanica in anul fiscal 2006.

“Suntem foarte multumiti de performanta financiara puternica pe care am realizat-o in ultimul an. Cresterea substantiala a numarului de clienti, a veniturilor din servicii si a profitabilitatii arata ca romanii au raspuns pozitiv ofertelor Vodafone. Aceasta crestere generala a fost sustinuta de investitii semnificative in dezvoltarea si extinderea retelei, in lantul de distributie si in re-branding. Foarte curand, vom lansa servicii inovative precum Vodafone Live! si Vodafone Passport care vor schimba radical experienta utilizatorului roman de telefonie mobila”, a declarat Liliana Solomon, Chief Executive Officer Vodafone Romania.

400 milioane de euro profit operational

Veniturile Vodafone Romania s-au ridicat anul trecut la peste un miliard de dolari (790,21 milioane de euro), ceea ce reprezinta o crestere de 39% comparativ cu anul precedent. profitul operational inainte de depreciere si amortizare (EBITDA) a atins aproximativ 400 milioane de euro (510.5 milioane de dolari), iar EBITDA reprezentand 50.62% din totalul veniturilor.

Venitul mediu pe utilizator in reteaua Vodafone Romania a atins valoarea de 13,9 dolari, in primul trimestru din 2006. Operatorul britanic a mai raportat aproximativ 135.000 de clienti 3G la data de 31 martie 2006. Clientii serviciilor pe baza de abonament reprezentau 35.1% din baza totala de clienti a Vodafone Romania, iar cei ai serviciilor preplatite 64.9% .

In ceea ce priveste numarul de clienti, Orange ramane liderul pietei din Romania, dupa la la finele primului trimestru din 2006 a raportat o crestere de 34% fata de perioada similara a anului trecut, ajungand la cota de aproximativ 7,1 milioane de clienti. Dupa patru luni de la intratrea pe piata autohtona, operatorul elen Cosmote a raportat de curand 275.521 de clienti, ceea ce reprezinta o cota de piata de aproximativ 2%.

La nivel mondial Vodafone raporteaza cea mai mare pierdere din istorie

14903_1.pdfVodafone Group Plc a innregistrat anul trecut 21, 76 miliarde de euro (14,9 miliarde de lire sterline) pierderi financiare, dupa ce in 2005 inregistrase 9,36 miliarde de dolari profit, informeaza BBCNews. Pierderea anuntata de Vodafone este cauzata de reevaluarea activelor companiei germane Mannesmann, achizitionata de gigantul britanic in 2000, reevaluare care a adus operatorului pierderi de 34,32 miliarde de euro. Exceptand scaderea activelor inregistrate de Mannesmann, Vodafone a inregistrat anul trecut un profit de 12,85 miliarde de euro.

Compania britanica anuntase in urma cu cateva luni ca activele sale sunt supraevaluate si ca veniturile din acest an vor creste cu o rata mai mica decat cea estimata, operatorul estimand o crestere a veniturilor la nivel mondial cuprinsa intre 5-6,5%. Veniturile din vanzari ale Vodafone au crescut anul trecut la aproximativ 43 de miliarde de dolari de la 39 de miliarde in 2005.

In ciuda pierderilor, oficialii companiei s-a arat multumiti de rezultatele financiare ale grupului mondial de telefonie mobila, operatorul raportand anul trecut 21 de milioane de noi clienti la nivel mondial. “Vodafone a intrunit cele mai inalte asteptari ale noastre, depasindu-si competitorii pe o piata cu o concurenta tot mai mare”, a declarat directorul executiv al Vodafone, Arun Sarin. Operatorul britanic a mai anuntat ca va mari dividentele cu 49%, intorcand la actionari peste 13 miliarde de euro.

Vodafone tinteste pietele emergente

Concurenta devine tot mai acerba, operatorii de telefonie mobila intrecandu-se in atragerea clientilor cu oferte cat mai avantajoase, in timp ce convorbirile VoIP cunosc un adevarat avant. Pus in fata acestor noi provocari, Vodafone a schimbat strategie, noile sale puncte de concentrare urmand sa fie pietele emergente.

Astfel, India, China, Egipt dar si Romania alaturi de alte tari din Europa de Est vor reprezenta in perioada urmatoare focusul operatorului britanic. Potrivit strategiei, Vodafone intentioneaza sa reduca tarifele aplicate pe pietele mature, Arun Sarin aratandu-se ingrijorat de posibilitatea iesirii de pe unele piete locale din cauza majorarii costurilor. Vodafone a vandut divizia sa japoneza la inceputul acestui an pentru aproximativ 12 miliarde de euro, cauza fiind pierderile constante inregistrate pe piata japoneza.

Compania britanica a mai anuntat o serie de masuri care sunt menite sa reduca costurile cu peste 385 de milioane de euro, printre acestea numarandu-se si concedierea a 400 de angajati din Marea Britanie. De curand grupul britanic a dezmintit concedierea a 2.500 din cei 9.300 de angajati pe care ii are in Germania.