Parte a campaniei de promovare a gigantului asiatic pe piata smartphone-urilor a fost si sponsorizarea Galei Oscarurilor de la sfarsitul saptamanii trecute.
Potrivit WSJ, Samsung ar fi platit nu mai putin de 20 de milioane de dolari pentru a sponsoriza evenimentul dedicat decernarii premiilor Academiei de Film Americane, ceea ce arata strategia pe care mizeaza producatorul sud-coreean in lupta cu rivalii de la Apple.
Este acest pariu castigator? Exact acest lucru incearca sa testeze si Samsung, dupa ce rezultatele pe piata americana nu sunt chiar atat de imbucuratoare. Desi detine in portofoliu zeci de modele, Samsung are o cota de piata de numai 26% in SUA, in timp ce Apple detine suprematia in regiune, cu 42% din totalul pietei de smartphone-uri vandute in cursul anului trecut, iar acest decalaj trebuie cumva recuperat.
Samsung a mizat pe puterea vedetelor si a plasat varfurile de gama lansate in ultima perioada unor personalitati precum jucatorul de baschet LeBron James sau cantaretul si producatorul de muzica Jay Z.
Samsung ar fi platit suplimentar pentru a-si plasa produsele in timpul Galei de duminica seara.
Inconjurul lumii a facut si poza “selfie” realizata de catre Ellen DeGeneres, o cunoscuta realizatoare TV, alaturi de mai multi actori cunoscuti de la Hollywood.
Samsung a furnizat smartphone-uri catre postul de televiziune ABC, care a difuzat transmisiunea de la Gala Oscarurilor 2014, iar inainte de eveniment, DeGeneres a primit instructiuni despre folosirea telefonului-tableta Galaxy Note 3.
Kantar Media, unul dintre cele mai importante canale de cercetare si studii de piata, estimeaza ca o reclama pentru 30 de secunde in timpul Galei Oscarurilor ar fi costat aproximativ 1,8 milioane de dolari, ceea ce inseamna ca Samsung ar fi platit aproximativ 18 milioane de dolari la editia din acest an a Galei, in conditiile in care din 2009 pana in 2013 compania a platit 24 de milioane de dolari pentru a-si promova produsele in timpul evenimentului.