„Toata lumea spune ca in lumea de azi e important sa fii creativ, dar trebuie sa discutam mai mult despre ce inseamna creativitatea in domeniul digital. Asa ca propun o abordare mai directa: daca nu stii cum functioneaza limbajul digital, cum se folosesc instrumentele sale, nu poti veni cu idei creative... Daca nu vii din domeniul digital, nu poti dezvolta idei in lumea digitala. Asta nu inseamna ca daca ai aptitudini tehnice, esti in mod automat creativ. Totusi, creativitatea digitala este un tip specific de creativitate bazata pe limbajul digital”, a mai spus Mazali.

Ea a sustinut prezentarea „Digital creativity and new professions: biographies in action to overcome the crisis” care are ca tema modul in care creativitatea umana se schimba in mediul digital.

Mazali a adaugat ca tinerii interesati de domeniul digital trebuie sa se adapteze la dinamica locala si globala, sa fie foarte specializati in domeniu, dar si dispusi sa invete mereu, pe cont propriu.

Citeste si:

„Trebuie sa se adapteze la schimbarile foarte rapide de pe piata muncii, trebuie sa fie capabili sa lucreze individual, dar si in echipa. In Italia, de exemplu, productia de continut digital se bazeaza foarte mult pe pasiunea tinerilor, pe ideea de libertate personala, pe creativitate si explorare. Salariile nu sunt prea mari, dar tinerii simt ca pot face ceea ce le place, ca-si pot aranja programul de lucru intr-un mod flexibil si ca pot sa-si exprime ideile si sa se exprime ca indivizi”, a afirmat Tatiana Mazali.

Grupul COST IS 1202, „Dynamics of Virtual Work” reuneste peste 60 de profesori si cercetatori care sunt interesati de modul in care se modifica structura muncii in contextul noilor tehnologii de informare si comunicare. Actiunea COST este un program al Uniunii Europene de sustinere a schimburilor stiintifice europene.