“Am reusit sa ne pastram in primele 6 luni din 2015 un ritm de crestere de 20%, in contextul in care piata a franat de la 11% crestere in trimestrul intai, la circa 5-6% in trimestrul al doilea”, spune Dragos Sirbu, CEO Flanco Retail.

In prima jumatate a anului, cel mai bine s-au vandut electrocasnicele mari si mici, produsele din segmentul telecom, televizoarele si notebook-urile, in timp ce tabletele si camerele foto au inregistrat cele mai slabe vanzari. “Nici aparatele de aer conditionat nu s-au mai vandut la fel de bine ca in anii trecuti, pe de o parte pe fondul aparitiei tehnologiei Inverter, mai costisitoare, dar si pentru ca ciclul de inlocuire e destul de lung, iar piata e bine acoperita in orasele mari. Pe de alta parte, e o piata sensibila la conditiile meteo, asa ca de abia in toamna vom putea aprecia mai bine evolutia ei”, adauga Dragos Sirbu.

O mare parte dintre clientii Flanco vin din online, atat de pe Flanco.ro, cat si de pe platforma eMag Marketplace. “O particularitate este faptul ca multi dintre clientii nostri se informeaza in prealabil pe Flanco.ro, dar prefera sa ia decizia finala in magazinele Flanco, dupa ce afla mai multe detalii de la consultantii nostri de vanzari. Acest fapt ne bucura, pentru ca ne arata increderea consumatorilor in noi si in pregatirea oamenilor nostri, dar si pentru ca un client care alege informat va fi, pe termen lung, un client mai fericit.”

Citeste si:

Bugetul de investitii al Flanco pentru anul acesta este cu 25% peste cel de anul trecut, ridicandu-se la circa 10 milioane de lei. “La inceputul anului, ne-am propus sa pastram investitiile la nivelul din 2014, dar rezultatele bune si performanta financiara ne-au dat libertatea cresterii lor pana la 10 milioane de lei. 40% din acest buget este alocat tehnologiei, fie ca vorbim de Flanco.ro sau de magazine, de 8 ori mai mult decat in 2014. De asemenea, fata de 2014 am dublat investitia in programele de pregatire a angajatilor nostri”, adauga Dragos Sirbu.

In acelasi timp, planul de investitii a inclus expansiunea si remodelarea magazinelor. Astfel, reteaua Flanco a ajuns la un numar de 90 de unitati, in urma inaugurarii a doua noi magazine – in Centrul Comercial Coresi din Brasov si in Centrul Comercial Mega Mall din Capitala. Atat cele doua deschideri, cat si cele doua relocari din acest an au urmarit, ca si pana acum, principiile de eficienta operationala.

Vanzarile din magazinele Flanco au fost sustinute si de creditul de consum, acordat prin partenerii financiari ai companiei, care aduce, in mod constant, 25% din totalul veniturilor. “Cred ca vanzarile in rate au un potential si mai mare de crestere, pe masura ce revine increderea consumatorilor in produsele de creditare. In plus, sunt convins ca evolutia buna - a noastra si a pietei - va continua pe parcursul anului, pe fondul unor rate de inlocuire tot mai frecvente si al alegerii unor produse din clase superioare, atat de pret, cat si de tehnologie. Exemplul cel mai elocvent este migrarea de la televizoarele HD la cele 4K”, concluzioneaza Dragos Sarbu.