Vector a fost fondat de antreprenorul Andrei Pitis, actualmente CTO in cadrul companiei; el a inceput proiectul fiind sprijinit cu 2 milioane de dolari din partea Gecad, companie fondata de mai sus numitul Radu Georgescu. Anterior, Pitis a fost angel investor la aplicatia mobila Clevertaxi si I-Rewind.

Techcrunch a semnalat ca Vector Watch se afla in negocieri pentru a primi o prima runda de investitii. Contactat de wall-street.ro, Andrei Pitis, recent intors de la un eveniment de prelansare a produselor la Londra, nu a putut oferi amanunte suplimentare. „Tot ce pot spune este ca runda de finantare va avea loc anul acesta”, spune el.

Cu echipa din spatele proiectului, nu este de mirare ca investitorii par a fi interesati de smartwatch-uri; alaturi de Andrei Pitis si Radu Georgescu sunt Joe Santana, fost CEO al Timex si Steve Jarvis, care a fost creative lead pentru proiecte ale Timex si Nike FuelBand, avand ani de experienta in design de wearables. COO este Ron Spencer, fost director de operatiuni la Bulova si Fossil, si el completeaza linia de varf a companiei made in Romania. Biroul central este in Londra, insa compania, asa cum este de asteptat, conduce operatiuni si din Romania si are in plan deschiderea unui birou in San Francisco.

Zonele tinta ale Vector Watch sunt cei pasionati de fashion/life style dar si "white collars". Radu Georgescu scrie pe Facebook ca „Este un ceas potrivit sa fie purtat la costum”.

In spatele sau se afla insa si partea inteligenta, ecran LCD cu tehnologie e-ink, durata de viata a bateriei de 30 de zile (!), compatibilitate cu iOS, Android si Windows Phone; compania va lansa un API pentru ca dezvoltatorii sa construiasca aplicatii si ecrane pentru ceasul inteligent. Pe ceas poti vedea stream-uri de informatii, primi SMS-uri si mesaje Facebook via Bluetooth Low Energy. La putin timp dupa lansare, in mod sigur vor aparea aplicatii care il vor conecta si cu Evernote, Sonos sau Spotify.

Citeste si:

Ceasul nu are ecran tactil si nici GPS (revenind la titlul articolului), lucruri care ar putea sa ii indeparteze pe unii, dar sa ii apropie pe altii; cei interesati de „look”, de un ceas solid, stainless steel, cu izul anilor trecuti, dar care vor sa imbratiseze si tehnologia, sigur vor fi atrasi. Totodata, ceasul are senzori de caldura, masoara pulsul, putand fi folosit si in activitati sportive. Vector Watch este rezistent la apa (50 de metri), are giroscop si accelerometri iar, in functie de pret, poti alege diferite design-uri.

Vorbind de preturi, acestea pornesc de la 300 de euro si pot urca pana la 500 de euro, in functie de modele.

Reactiile din presa internationala sunt, in general, pozitive – „a watch to watch”, (un ceas de urmarit – joc de cuvinte, n.r.), dupa cum noteaza Techcrunch. CEO-ul companiei, Joe Santana, subliniaza ca multumeste Apple pentru faptul ca a trezit si mai mult apetitul pentru smartwatch-uri. „Ei ofera ceasuri compatibile doar cu iOS, noi cu cele trei sisteme principale de operare”, puncteaza el, pentru AFR.com. Citeste pe ComputerWorld.com mai multe recenzii interesante ale presei straine.

WALL-STREET.ro va reveni cu amanunte si interviuri exclusive pe marginea produsului romanesc. Intre timp, ofera feedback – cum ti se pare ceasul si tehnologia din spatele sau? Te incurajam sa comentezi.