Analiza are in vedere sase sectoare – domicilii conectate (spre ex. contorizari inteligente), transport conectat (platforme de car-sharing - folosire comuna a masinilor), educatie (e-learning), sanatate (mHealth) si divertisment (platforme online de muzica) – toate acestea reprezentand, in principiu, o gama larga de puncte de contact in viata de zi cu zi. Studiul exploreaza interactiunea intre mega-tendintele legate de schimbarile demografice si tiparele sociale pe de o parte si inovatiile tehnologice pe de alta parte, acestea din urma determinand modurile in care oamenii ajung sa aiba vieti mai conectate.

“Analiza noastra scoate in evidenta potentialul ridicat de crestere a veniturilor in cele sase sectoare conectate, pe parcursul urmatorilor cinci ani. De la aproximativ 215 miliarde de dolari cat valora anul trecut, piata “dispozitivelor conectate” va ajunge sa valoreze 1 trilion de dolari la nivel global pana in anul 2020, reprezentand o crestere medie anuala de 29% in acest interval”, a precizat Ionut Simion, Country Managing Partner, PwC Romania.

“Analizele despre lumea conectata se axeaza inevitabil pe tehnologie, insa ele nu ar trebui sa excluda factorul uman. Schimbarea atitudinilor si a preferintelor sunt la fel de influente precum sunt platformele tehnologice in determinarea modului in care va arata viitorul. De fapt, este mai probabil ca oamenii si nu tehnologia sa fie adevaratii agenti ai schimbarii. Astfel, trebuie sa ne uitam cu atentie la motivatiile care conduc la aceste optiuni si la modul in care ele pot fi relevante pentru companii acum si in viitor”, a adaugat Ionut Simion.

Citeste si:

Modul in care aceste schimbari afecteaza companiile variaza de la sector la sector. Anumite industrii s-au confruntat deja cu transformari vizibile ale modelelor de afaceri traditionale. Spre exemplu, sectorul de media si divertisment a fost transformat de platformele digitale care ofera continut sub forma de streaming sau servicii on-demand ce ocolesc canalele traditionale. In acelasi timp, alte sectoare – cum ar fi serviciile pentru gospodarii – nu difera cu mult fata de modul in care au functionat decenii la rand.

“Schimbarea va veni in toate industriile. Pe masura ce ajungem la ceea ce pare a fi punctul critic al schimbarilor bruste si decisive, companiile trebuie sa se pregateasca pentru relatii noi, directe, cu consumatorii – si sa dezvolte capacitati si competente diferite de cele cu care opereaza in prezent. Deja observam cum multi actori noi propulsati de tehnologie au schimbat modul de functionare a industriilor si pietelor traditionale, asadar exista un potential imens de crestere in acest sector. Intrebarea este cine va fi cel mai bine pozitionat pentru a profita de avantajele aduse de lumea dispozitivelor conectate”, a conchis Ionut Simion.