Intr-un interviu acordat wall-street.ro, Cristian Cojocaru (foto cover), directorul diviziei de echipamente mobile in cadrul Samsung Romania, sustine ca romanii si-au schimbat preferintele de consum in ceea ce priveste utilizarea smartphone-urilor, iar 2016 va marca o schimbare de perspectiva asupra echipamentelor folosite, peste 40% din vanzarile de telefoane inteligente urmand sa fie echipamente premium, a caror valoare depaseste 2.000 de lei.

“Ne asteptam la o crestere de 30% in valoare a pietei de telefoane inteligente premium, ponderea segmentului acestui segment urmand sa depaseasca 40% din total piata, asta in conditiile in care anul trecut nu depasea nici 30%. Explicatia este ca romanii apreciaza foarte mult tehnologia si tot ce are legatura cu industria IT&C de varf. Aceasta apetenta pentru tehnologie inseamna o orientare catre echipamente noi si inovatie. In plus, Romania are un foarte mare avantaj, acela ca avem cele mai bune retele de date mobile din Europa si poate si din lume. Aceste lucruri au creat premisele unei cresteri sustinute a segmentului vanzarii de echipamente premium”, a declarat Cristian Cojocaru pentru wall-street.ro.

Asteptarile reprezentantului Samsung Romania nu sunt deloc ireale, asta dupa ce noua gama Galaxy S7 (Galaxy S7 si Galaxy S7 edge) s-a bucurat de succes in randul utilizatorilor, ceea ce creeaza si pentru Samsung asteptarile unui an extrem de bun.

“Sunt premise foarte bune pentru ca 2016 sa fie cel mai bun an de pana acum. Noua generatie S7 a avut o contributie mai mut decat semnificativa in vanzari, iar acest lucru va conduce la vanzari foarte bune in cursul acestui an. Noua generatie S7 s-a vandut de la lansare cu cel putin 30% mai bine decat modelele lansate in cursul anului trecut”, a precizat Cojocaru.

Samsung a lansat noul Galaxy Note 7 in Romania

Producatorul sud-coreean de electronice si electrocasnice a lansat si in Romania noul smartphone Galaxy Note 7, varful de gama al companiei pe segmentul premium, continuand, astfel, seria terminalelor adresate mediului de business.

Noul smartphone lansat de companie ia astfel locul fostei generatii de telefoane, dar pastreaza in mare parte caracteristicile si designul generatiei Galaxy S7, aducand o serie de facilitati noi pentru oamenii de afaceri aflati in plina miscare.

Citeste si:

Potrivit Samsung Romania, 15% din totalul vanzarilor de echipamente mobile pe piata este dat de smartphone-urile cu ecrane de peste 5,5 inch, cunoscute si sub denumirea de phablet, iar asteptarile pentru acest an sunt ca trendul sa se mentina in crestere.

“Noul Galaxy Note 7 va conduce la cresteri semnificative in ceea ce priveste vanzarile de telefoane mobile inteligente cu ecrane mari, adresate mediului de business, iar ponderea acestora ar urma sa depaseasca 15% din total vanzari”, a declarat managerul diviziei telecom din cadrul Samsung Romania.

Piata smartphone-urilor din acest an ar urma sa cunoasca o crestere de peste 20%, la mai mult de 4,2 milioane de unitati, in volum, estimeaza reprezentantii Samsung, evolutie sustinuta in cea mai mare parte de vanzarile echipamentelor din piata.

“Este o crestere extrem de puternica in piata, chiar daca vorbim de o evolutie de 20%. Valoric ne asteptam ca piata sa depaseasca 750 milioane de euro, ceea ce inseamna o crestere de 30% fata de anul precedent”, a mai adaugat Cojocaru.

In 2-3 ani, smartphone-urilor vor domina categoric piata telefoanelor din Romania

Cine si-ar fi putut imagina impactul pe care telefoanele inteligente il vor avea asupra pietei? Internetul si dezvoltarea continua a tehnologiilor au facut ca cererea pentru echipamentele de profil sa se dezvolte in Romania intr-un ritm crescut, penetrarea smartphone-urilor ajungand in prezent la peste 50% din totalul pietei de terminale mobile.

“Rata de penetrare a smartphone-urilor a ajuns la 50% din piata, dar ma astept ca in 2-3 ani telefoanele inteligente sa domine piata, iar continutul si interconectarea cu alte dispozitive sa se dezvolte intr-un ritm accelerat. Un alt aspect este dat si de realitatea virtuala (VR), care incepe sa devina o prezenta si in Romania”, a mai adaugat Cristian Cojocaru.

Piata de tablete isi continua declinul

Piata tabletelor, candva cele mai ravnite gadgeturi din intreaga lume, isi continua declinul si in Romania, urmand trendul global, prin care smartphone-urile cu ecrane mai generoase au luat locul echipamentelor despre care se spunea ca ar putea pune punct erei PC-urilor.

“Piata de tablete scade. Doar in prima jumatate a anului aceasta a inregistrat un declin de 25% in volum si in valoare, iar estimearea pentru acest an este ca piata se va situa la sub 700.000 de unitati. (…) Piata a suferit schimbari majore, iar in prezent tabletele au ajuns sa aiba o utilizare preponderent in randul copiilor si a tinerilor, dar si in zona de business, acolo unde isi fac loc echipamentele de profil, cu caracteristici superioare”, a conchis managerul Samsung.