Vârsta medie de cumpărare a primei locuințe este de 29 de ani, iar principalul motiv pentru care românii își doresc să-și achiziționeze o locuință este același în rândul tuturor generațiilor analizate, respectiv dorința de a avea un spațiu mai mare și pe care să-l poată amenaja după propriile preferințe, se arată într-o analiză realizată de Storia.ro.

Potrivit analiei citate, această variantă a fost aleasă în proporție de 54% de generația Z, 42% de generația Y, 25% de generația X și de 31% de generația Baby Boomers.

Topul celor mai importante motive de achiziție imobiliară în funcție de generații

Pentru cei cu vârste de sub 26 de ani (parte din generația Z) motivul secund pentru care își doresc să achiziționeze un imobil este dorința de a deveni proprietari (53%), urmat de alte motivații precum: dorința de a avea un spațiu mai mare (28%), dorința de a fi mai aproape de locurile importante pentru ei, precum job, școli, grădinițe (28%), dar și faptul că rata bancară ar avea aceeași valoare cu cea a unei chirii (24%).

La fel ca cei din generația Z, și cei din generația Y (27-42 de ani) au printre motivele principale dorința de a deveni proprietari (39%) și dorința de a locui într-un spațiu mai mare (38%), urmate fiind de alte motive precum: apariția unei schimbări în situația familială, precum căsătorie, divorț sau venirea unui copil (26%) și dorința de a face o investiție imobiliară (20%).

Printre motivele pentru care cei din generația X (43-58 de ani) achiziționează o locuință se regăsesc următoarele: dorința de a face o investiție imobiliară (24%), cumpărarea unei proprietăți pentru un alt membru al familiei (21%), dorința de a locui într-un spațiu mai mare (19%), urmată de dorința de a fi proprietar (18%).

Cei din generația Baby Boomers (peste 59 de ani) își doresc să achiziționeze o locuință și din dorința de a se muta în alt oraș (27%), dar și din alte motive (22%) sau pentru că își doresc un spațiu mai mare (18%) sau să devină proprietari (17%).

achiziția de locuințe storia

Care este profilul cumpărătorului imobiliar în funcție de vârstă

Studiul Storia.ro a fost realizat în rândul persoanelor interesate să achiziționeze o casă sau un apartament în decursul următorilor doi ani, respectiv persoane care dețin o proprietate imobiliară în prezent (50%), dar și persoane care nu dețin niciun imobil (50%).

Analizând profilul respondenților care sunt deja proprietari, dar își doresc să mai facă încă o achiziție imobiliară, 73% fac parte din generația Baby Boomers (peste 59 de ani), 72% fac parte din generația X (43-58 de ani), 43% din generația Y (27-42 de ani) și doar 17% dintre aceștia fac parte din generația Z (sub 26 de ani), așa cum era de așteptat, în contextul în care vârsta medie pentru achiziția primei locuințe este de 29 de ani.

Întrebați cât timp se așteaptă să locuiască în imobilul pe care își propun să-l achiziționeze, majoritatea respondenților (o medie de 40%) din toate generațiile incluse în sondaj (Z, Y, X, Baby Boomers) au luat în considerare o perioadă de peste 15 ani.

Cu toate acestea, există o flexibilitate mai mare în rândul generațiilor Z (sub 26 ani) și Y (27-42 de ani) în ceea ce privește posibilitatea de a locui un timp limitat (între 1 și 5 ani) în imobilul achiziționat, reprezentanții celor două generații alegând această variantă într-o proporție totală de aproape 30%.

achiziția de locuințe storia

Potrivit reprezentanților Storia.ro, țara noastră ocupă primul loc în topul statelor din Uniunea Europeană la capitolul numărului de proprietari de locuințe.

Această tendință este confirmată încă o dată și de studiul desfășurat de noi, cei de la Storia.ro, din care reiese că dorința de a fi proprietar a rămas în topul motivelor de achiziții imobiliare din rândul tuturor generațiilor, începând cu cei de sub 26 de ani și până la cei de peste 59 de ani.

„Cu toate acestea, am observat că cei cu vârste de până la 42 de ani iau în considerare să locuiască în imobilele achiziționate un timp limitat, de până la 5 ani, fapt care ne arată că în rândul generațiilor Y și Z există o flexibilitate mai mare decât poate ne-am fi așteptat, în sensul că aceștia își doresc diversitate și nu percep o locuință ca fiind pentru totdeauna” a declarat Monica Dudău, Marketing Manager Storia.ro & OLX Real Estate.

Conform datelor analizate, aproape 70% dintre respondenți ar locui în noul imobil împreună cu partenerul/a și/sau cu copiii, 14% ar locui singuri, iar 7% ar dori să-l închirieze. Așa cum era de așteptat, analizând răspunsurile per generații, se observă că majoritatea respondenților din generația Z (sub 26 ani) și din generația Baby Boomers (peste 59 ani) ar locui cu partenerul/a, iar cei din generațiile Y (27-42 ani) și X (43-58 de ani) ar locui cu partenerul/a și cu copiii.

Întrebați cum se raportează la piața imobiliară din prezent, 32% dintre respondenți se arată îngrijorați, 24% sunt încrezători sau plini de speranță, iar 23% sunt ușor confuzi în legătură cu schimbările imobiliare din perioada următoare. Analizând răspunsurile se observă că cei mai încrezători sau plini de speranță sunt respondenții care fac parte din generația X (43-58 de ani) și Baby Boomers (peste 59 de ani), în timp ce respondenții din generația Y (27-42 de ani) fac parte dintre cei care sunt mai îngrijorați.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri