Astfel, 27% dintre companiile din domeniu pun pe primul loc limba germana intr-un top al competentelor atunci cand cauta angajati, in timp ce 25% considera mai importante cunostintele IT, 20% alte limbi straine, 3% abilitatile “soft” (de comunicare, sociale, atitudine, etc), iar 25% alte competente tehnice (contabilitate, HR, etc).

“Competentele legate de limbile straine sunt cele mai necesare, mai ales germana. Totusi, alte limbi straine mentionate de participantii la studiu sunt ceha, poloneza, limbile nordice, spaniola, franceza, italiana, turca si limbile slavice”, a afirmat Richard Perrin, partner, advisory services la KPMG, intr-o prezentare sustinuta la conferinta ABSL Romania (Association of Business Service Leaders).

Companiile din servicii pentru afaceri au depasit 100.000 de angajati

Companiile din servicii pentru afaceri au depasit 100.000 de angajati

La sondajul realizat de KPMG au participat 36 de companii, care impreuna au aproximativ 29.000 de angajati in Romania.

Dintre acestea, 18 ofera servicii pentru afaceri in peste 10 limbi straine, iar 26 in peste cinci limbi. Una dintre cele 36 de companii se remarca prin gama larga de 28 de limbi straine vorbite de angajati.

Numarul de angajati din industria serviciilor, in crestere

Numarul de angajati din industria serviciilor, in crestere

O caracteristica a industriei de outsourcing este ca serviciile sunt asigurate in principal in limba clientului. Astfel, numarul de limbi straine vorbite in centrele companiilor de profil active in Romania este semnificativ. Angajatii romani au cunostinte bune in ceea ce priveste limbile europene, dar si competente in ebraica, araba, japoneza, chineza si coreeana.

Citeste si:

Limba straina cea mai comuna in centrele de servicii pentru afaceri din Romania este engleza, urmata de franceza si germana, italiana, spaniola, rusa, maghiara, poloneza, portugheza, olandeza ceha si turca. In coada clasamentului se afla limbi straine precum slovena sau japoneza, arata studiul KPMG.

Competentele privind limbile straine sunt solicitate de angajatori in functie de zonele in care acestia furnizeaza servicii.

Astfel, cei mai multi clienti vin din Europa de Vest, urmata de Romania, Europa Centrala si de Vest (fara Romania), Orientul Mijlociu si Africa, America de Nord, America de Sud si regiunea Asia-Pacific.

Cei 36 de participanti la sondajul KPMG sunt furnizori de servicii pentru afaceri, divizii interne ale multinationalelor, precum si hibrizi intre cele doua, deservind atat compania din care fac parte, cat si clienti straini.

Sursa foto: Pixabay