Sony Ericsson, al patrulea producator mondial de telefoane mobile, a inregistrat rezultate financiare foarte bune in al treilea trimestru din 2006, acestea fiind de doua ori mai mari decat estimarile initiale. Rezultatele au fost datorate, ca si in cazul precedentelor rapoarte financiare, de vanzarile exceptionale inregistrate de modelul Walkman si de noul model Cybershot.

Concernul suedezo-japonez a inregistrat in perioada mentionata un profit operational de 433 milioane de euro, ceea ce a dus si la cresterea cotei de piata la aproximativ 8%. Vanzarile Sony Ericsson au crescut in Q3 cu peste 40 de procente comparativ cu perioada similara din 2005, producatorul reducand astfel distanta fata de Samsung Electronics, al treilea jucator din piata. Producatorul de telefoane mobile a vandut 19,8 milioane de unitati, profitul net fiind de 298 milioane de euro.

“Strategia noastra este aceea de a folosi produse din clasa premium, precum telefoanele echipate cu tehnologia Cyber-shot sau cele cu specificatii muzicale avansate din gama Walkman®, pentru a cuceri pozitia de lider la categoriile lor. Astfel vom avea un impact pozitiv si asupra celorlalte produse Sony Ericsson din aceeasi categorie dar aflate in segmentul economic iar noii utilizatori vor fi incurajati sa incerce telefoanele noastre,” a precizat Miles Flint, Presedinte al Sony Ericsson.

Oficialii companiei au mai precizat ca vanzarile totale de telefoane mobile in 2006 se vor situa la aproximativ un miliard de unitati, segmentul modelelor 3G reprezentand doar 10% din piata. Cotatiile Ericsson au crescut cu cinci procente in urma prezentarii acestor rezultate.

Sony Ericsson a depasit LG in clasamentul producatorilor de telefoane mobile, tinta companiei fiind pozitia a treia din piata ocupata in acest moment de Samsung cu o cota de aproximativ 12%. Liderul pietei este Nokia cu o cota de peste 35%, Motorola ocupand pozitia secunda cu o cota de aproximativ 18%.