Xerox Romania si Republica Moldova a raportat venituri de peste 50 milioane de dolari pentru anul 2006, reprezentand o crestere de aproximativ 16% de la an la an. Aceasta crestere se datoreaza in principal evolutiei excelente a diviziei de servicii de managementul documentelor, dar si vanzarilor foarte bune de echipamente.

„2006 a fost un an cu rezultate peste asteptari pentru Xerox Romania”, a declarat Marius Persinaru, general manager Xerox Romania si Republica Moldova. „Noile servicii si solutii de managementul documentelor au fost principalele noastre surse de succes. De asemenea, cifrele au fost foarte bune si in ceea ce priveste vanzarile de echipamente multifunctionale si imprimante, domeniu in care experienta partenerilor nostri de distributie a avut un cuvant greu de spus. Au crescut si instalarile din domeniul tiparului digital, iar media de imprimare au avut o dezvoltare dinamica”, adauga acesta.

Divizia de servicii a reusit sa devina principalul motor de crestere pentru Xerox Romania datorita noilor contracte de externalizare incheiate cu companii din domeniul bunurilor de larg consum sau din industria de IT. Pachetul de servicii pentru evenimente speciale (SES), dedicat productiei de documente on-the-spot si pe termen limitat, a fost una dintre lansarile cu rezultate foarte bune pentru echipa Xerox. De exemplu, compania a asigurat asistenta tehnica, echipamentele si hartia necesare imprimarii si copierii de documente pentru evenimente majore. Printre cele mai importante se numara Summit-ul Francofoniei (24 de operatori, 12 echipamente laser de volum mediu si mare Xerox, 15.000 de pagini multiplicate) si Eurovision Junior (14 operatori, 21 echipamente laser Xerox si o serie de alte echipamente produse de terti administrate pe toata durata evenimentului, 40.000 de pagini imprimate). Tot in cursul anului trecut a fost lansat si pachetul de servicii de imaging, ce presupune scanarea si digitizarea documentelor pe hartie.

Diviziile de echipamente destinate utilizarii in birouri (imprimante si multifunctionale alb-negru si color, monitoare) au avut o evolutie foarte buna. Compania a lansat 15 echipamente noi si a inregistrat cresteri semnificative atat in ceea ce priveste numarul de bucati vandute, cat si in ceea ce priveste valoarea acestora. Conform datelor furnizate companiei de catre IDC, multifunctionalele laser au fost cel mai dinamic segment al pietei locale de imprimare in anul 2006, inregistrand cresteri spectaculoase de la an la an. Pe acest segment, Xerox Romania si-a dublat numarul de unitati vandute fata de anul trecut si ocupa, la finele anului 2006, primul loc pe piata locala in ceea ce priveste valoarea vanzarilor (avand aproape 27% din aceasta). Raportat la numarul de bucati vandute, compania se claseaza pe locul doi, cu peste 18% din piata. Mai mult, compania este lider detasat pe segmentul multifunctionalelor laser medii si mari (peste 30 de pagini pe minut), avand o cota de piata de 39%.

Citeste si:

Divizia de echipamente pentru productie de volum mare si-a continuat consolidarea, Xerox fiind printre companiile care au deschis piata solutiilor de tipar digital din Romania. In ceea ce priveste divizia de echipamente si solutii pentru formate mari, cresterea veniturilor a fost de 80% comparativ cu anul anterior. Divizia de hartie Xerox Romania ramane una dintre diviziile de baza ale companiei, avand o crestere foarte buna si in 2006, compania detinand peste jumatate din piata de revanzare a media de tiparire din Romania potrivit propriilor studii.

Anul 2007 va reprezenta inca o etapa in trecerea pietei locale la imprimarea laser, la multifunctionalitate si la color. In acest context, pe langa echipamente noi si performante, compania va propune potentialilor clienti solutii cu valoare adaugata, care sa poata fi personalizate in functie de orice tip de birou. Compania va lansa o serie noua de produse, urmand sa isi canalizeze resursele inspre partenerii de distributie. Partenerii vor beneficia de training-uri extensive si sprijin in dezvoltarea afacerii proprii, si vor putea acorda consultanta de specialitate si asistenta tehnica fiecarui client.

In prezent, Xerox Romania opereaza exclusiv printr-o retea de parteneri de distributie, alcatuita din 6 distribuitori autorizati, 27 concesionari (parteneri care au contract direct cu Xerox) si peste 180 reselleri autorizati (firme care au contract de revanzare cu distribuitorii autorizati).