In al doilea trimestru al anului, productia de dispozitive GPS au crescut cu 116% fata de perioada similara a anului trecut si cu aproximativ doua milioane de unitati mai mult decat in primul trimestru al anului, conform Canalys.

“Cu cresterea curenta din piata, cu potentialul urias, inca neexploatat si dezvoltarea rapida a hardware-ului si a software-ului- si cu numarul mare de jucatori luptand pentru o parte din piata-intelegeti de ce au existat in ultimul timp atatea fuziuni, achizitii si interesul mare in acest business”, a declarat Chris Jones, vicepresedinte si analist Canalys.

Statele Unite detin 26 de procente din piata globala de dispozitive GPS, in timp ce regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa) si-a revendicat 60 de procente.

Citeste si:

Dispozitivele convergente de tipul smartphone-urilor reprezinta doar sase procente din vanzarile de dispozitive mobile pentru navigatie, dar specialistii Canalys sunt de parere ca acestea pot produce perturbari pentru furnizorii particulari de GPS-uri, care raspund de 90% din volumul unitar.

Analistii Canalys au definit dispozitivele mobile de navigatie ca orice dispozitiv mobil folosit pentru navigare cu GPS incorporat si software on-board. In aceasta categorie au intrat aparate din gama TomTom Go sau Garmin nüvi, smartphone-uri sau alte dispozitive similare.