Consumatorii declara ca ceea ce-i influenteaza in luarea unei decizii atunci cand au de ales intre doi comercianti care ofera acelasi produs la acelasi pret sunt metodele de plata si securitatea in care se desfasoara aceste plati, releva studiul PayPal, organizat de JupiterResearch.

“La momentul actual, una din cererile consumatorilor care fac cumparaturi online se refera la securitatea informatiilor acestora, iar comerciantii trebuie sa raspunda acestei nevoi experimentale foarte rapid, usor si cu grija”, opineaza Cliff Hopkins, director al serviciilor de comert PayPal.

Astfel, 55% dintre intervievatii acestui studiu au declarat ca principalul motiv pentru care fac achizitii pe Internet este acela ca li se accepta ce metode de plata doresc sa faca, iar 54% sunt de acord sa cumpere din segmentul online daca informatiile lor sunt pastrate secrete si securizate.

De asemenea, 31% dintre respondenti achizitioneaza produse de pe Internet daca beneficiaza de anumite discounturi, si 17% daca le sunt oferite servicii de PayPal (serviciu e-commerce care permite plata sau transferul de bani prin Internet) sau asemanatoare acestuia, dezvaluie cercetarea JupiterResearch.

Parte din respondenti – aproximativ 13% dintre acestia – au spus ca, inainte sa se hotarasca ce vor cumpara de pe un site, iau in considerare metodele de plata pe care le accepta comerciantii respectivi si doar 4% fac acest lucru in timp ce cauta anumite produse.

Citeste si:

Asadar, vanzatorii care nu dau posibilitatea consumatorilor de a folosi propriile lor metode de plata nu au nici o sansa sa vanda acestora, relateaza eMarketer.

Respondentii unui studiu sustinut de JupiterResearch impreuna cu Ipsos Insight, anul trecut, au afirmat ca folosesc mai degraba servicii de tipul celor de la Google Checkout sau Bill Me Later, decat carduri de credit.

Astfel, 37,1% din cei chestionati au declarat ca prefera aceste servicii in locul altora pentru ca beneficiaza de mai multa securitate a informatiilor de pe cartile de credit, 27,9% il folosesc pentru ca asa au posibilitatea sa cumpere oricand doresc, iar 10,3% utilizeaza acest serviciu fiindca le ofera mai mult control in timp ce fac cumparaturi, releva cercetarea JupiterResearch si Ipsos Insight.

Daca aceste metode alternative de plata – la achizitii online – erau folosite in Statele Unite in proportie de 5% in 2007, aceste servicii vor insuma 11% din totalul de plati efectuate online pana in 2012, conform cercetarii Javelin Strategy & Research.

Cu toate acestea, consumatorii online din Statele Unite vor folosi, in majoritate, servicii de plata prin carduri - 60% - si in 2012, potrivit studiului.