„In 2009, cred ca va avea loc o consolidare a sectorului online. Cel mai probabil, un numar semnificativ de magazine vor da faliment sau se vor reprofila pe zone de business mai profitabile, iar magazinele care vor ramane vor fi cele care au cu adevarat valoare si care detin o pozitie importanta in piata”, a declarat, pentru Wall-Street, Arthur Radulescu, director general Asesoft Net, ce detine marca ShopMania.

Potrivit acestuia, situatia depinde foarte mult de contextul actual, de criza. „Criza actuala inca nu a fost resimtita in Romania la adevarata amploare si cel mai probabil acest lucru se va intampla in urmatoarele 2-3 luni. Cu toate ca noi speram ca situatia generala sa isi revina in vara – toamna, este imposibil de prognozat realist care va fi situatia. Tindem sa credem si speram ca va fi o evolutie fata de anii precedenti”, a mai declarat Radulescu.

In 2008, vor fi mult mai putine lansari de magazine in comparatie cu perioada de pana acum.

”Vor fi suficiente falimente, insa cine rezista acum inseamna ca are un business dezvoltat dupa niste principii solide”, a mai spus reprezentantul AsesoftNet.

Magazinele online s-ar putea orienta catre sectoare precum imbracaminte, incaltaminte, bijuterii, parfumuri, cosmetice, ceasuri, jucarii - sectoare care inca au o reprezentare relativ slaba pe piata din Romania comparativ cu domeniul IT.

Anul trecut compania AsesoftNet a realizat afaceri de 1,5 milioane de RON, iar pentru acest an compania estimeaza o crestere de aproximativ 35% pana la o valoare de 2 milioane de RON.

Citeste si:

ShopMania, portalul de cumparaturi online si comparatii de preturi din Romania, proiect marca Asesoft Net, detine o pondere de 60-70% din business-ul companiei.

Compania si-a lansat operatiunile in Irlanda, cea de-a 24-a tara din portofoliu , iar pana la sfarsitul acestui an compania se va mai extinde in Danemarca, Cehia si Israel.

“Suntem incantati sa anuntam ca reteaua de site-uri ShopMania a ajuns si in Irlanda si le uram bun venit locuitorilor insulei alaturi de ceilalti 3.000.000 de vizitatori unici pe luna din intreaga retea”, declara Arthur Radulescu, director general Asesoft Net.

Lansat in luna mai a anului 2006, ShopMania a inceput extinderea la nivel international in martie 2007, in tari din America, Asia, Australia si Africa. Pentru 2009 - Danemarca, Cehia, Israel.

In acest moment, ShopMania compara preturile a peste 15 milioane de produse oferite de aproximativ 5.000 de magazine, in 24 de tari, punand la dispozitia vizitatorilor informatii actualizate despre evolutia preturilor produselor, precum si cele mai bune oferte ale zilei, din cele 250 de categorii disponibile.

In Romania, peste 1.000.000 de utilizatori au accesat site-ul ShopMania, in luna decembrie, conform monitorizarilor trafic.ro.