Cei doi producatori de PC-uri Hewlett-Packard si Dell, care in ultimul trimestru s-au confruntat cu o piata a vanzarilor de computere personale destul de instabila, vor trebui sa demonstreze daca au gasit o modalitate de a creste profiturile in acest context, scrie Wall Street Journal.
Vanzarile de PC-uri la nivel global au scazut cu 7% in primul trimestru din 2009, fata de anul anterior, potrivit companiei de cercetare IDC. In martie, pretul mediu al unui computer a scazut cu 17%, la 708 dolari, anunta compania de cercetare NPD Group.

Rezultatele celor doi giganti IT ar putea fi diferite. HP, cel mai mare producator de PC-uri, a reusit sa treaca peste prabusirea din piata mai bine decat rivalul sau Dell. In ciuda declinului din piata din primul trimestru, vanzarile HP au crescut cu aproximativ 3% fata de anul anterior, in timp ce vanzarile Dell au scazut cu aproximativ 16%, potrivit IDC.

Diferenta este data si de tipul de consumatori ai celor doua companii. HP vinde aproape jumatate dintre PC-uri catre consumatori casnici, potrivit companiei de cercetare Gartner, in timp ce aproximativ 80% dintre vanzarile Dell sunt reprezentate de cumparatorii corporate, care si-au redus cheltuielile din cauza recesiunii.

De asemenea, HP are un portofoliu de produse mult mai diversificat. PC-urile reprezinta 60% din veniturile Dell si doar 30% din veniturile HP, care, de asemenea, vinde printer-e si servicii IT.

Dupa rezultat, “Dell nu este bine echipata” pentru a gasi o noua crestere pe termen scurt, a declarat Shaw Wu, analist Kaufman Bros. In contrast, analistul se asteapta ca HP sa fie mult mai stabil in recentul trimestru.

Analistii Wall Street au estimat ca venitul HP va fi de 27,4 miliarde dolari in trimestru incheiat, la 30 aprilie, comparativ cu 28,3 miliarde dolari, cat a fost anul trecut.

In acelasi timp, Wall Street-ul se asteapta ca Dell sa posteze venituri de 12,7 miliarde dolari pentru trimestrul incheiat la 30 aprilie, fata de 16,1 miliarde dolari, cat a fost cu un an in urma.

Pentru primele luni ale acestui an, Mr. Wu a declarat ca HP a putut sa isi mareasca vanzarile de PC-uri datorita prezentei mari din magazine.

De asemenea, HP are mai multe arii decat Dell pentru a participa la ofertele de contracte ale marilor companii, deoarece aceasta poate reduce pretul pentru PC-urile pe care le vinde in combinatie cu contracte pentru soft-uri si servicii IT, care au o marja de profit mai mare decat a PC-urilor.

In ultimii trei ani, HP a achizitionat o serie de companii, printre care si Electronic Data Systems, pentru a crea soft-uri dedicate centrelor de date, iar in ultimul an a reorganizat divizia de servicii pentru a lega mai bine serviciile de soft-uri, a declarat Robin Purohit, vice-presedinte al diviziei de software HP.

Pentru a gasi o modalitate de a creste vanzarile de PC-uri, Dell trebuie sa se diversifice si sa devina mai mult o companie IT decat un furnizor de PC-uri, a declarat Mukul Krishna, analist Frost & Sullivan, ce studiaza companiile IT.

Dupa ce Dell a renuntat la ofertele de servicii si soft-uri in 2007, cand fondatorul Michael Dell s-a reintors in pozitia de director executiv, compania a ramas dependenta de PC-urile si cheltuielile pe care le fac intreprinderile in IT.

Analistii Wall Street au indemnat Dell sa achizitioneze companii de servicii sau software. Cand compania va raporta castigurile pe 28 mai, investitorii vor fi curiosi sa afle ce planuri are compania pentru achizitii. De asemenea, Wall Street Journal anunta anterior ca Michael Dell vrea sa angajeze un executiv care sa se ocupe de fuziuni si achizitii.

Cele doua companii vor anunta castigurile in urmatoarele 10 zile. Din toamna anului trecut, producatorii au suferit pierderi dupa ce companiile si-au redus cheltuielile, iar consumatorii casnici au devenit mai rezervati in fata cheltuielilor IT.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri