Pierderile nete aferente primului trimestru fiscal au fost de 53 miliarde yeni, comparativ cu un profit de 73 miliarde yeni, in perioada similara din anul fiscal anterior.

Conform raportului financiar, compania a inregistrat vanzari de 1.595,5 miliarde yeni (aproximativ 11,82 miliarde euro), cu 26% mai mici decat in perioada similara a anului fiscal anterior, cand s-au ridicat la 2.152 miliarde yeni (aproximativ 15,94 miliarde euro).

Din totalul vanzarilor, cele de pe piata nipona s-au ridicat la 858,8 miliarde yeni, cu 18% mai putin decat in primul trimestru al anului fiscal 2009. Vanzarile din afara Japoniei au fost in primele trei luni de 736,7 miliarde yeni, cu 33% mai mici decat in aprilie-iunie 2008.

Rezultatele au fost influentate in mare parte de scaderea vanzarilor la nivelul intregii industrii a produselor electronice dar si a preturilor globale la aceste echipamente.

Ce urmeaza in continuare

Economia globala da semne de redresare, dar o imbunatatire semnificativa se va produce abia in ultimele 3 luni ale anului fiscal 2009 (perioada ianuarie-martie 2010), spun oficialii companiei nipone.

Conform evolutiei din ultimele luni, Panasonic a revizuit in crestere vanzarile estimate pentru primul semestru al anului fiscal 2009 (intervalul aprilie-septembrie 2009) de la 3.260 miliarde yeni la 3.300 miliarde yeni.

De asemenea, compania se asteapta sa inregistreze o pierdere operationala de 20 miliarde yeni in primele sase luni, fata de estimarile anterioare de 105 miliarde yeni si estimeaza ca va trece din nou pe profit operational in al doilea trimestru al anului financiar 2010.

Panasonic este prezenta si in Romania, unde are 40 de angajati si nu prevede disponibilizari in acest an. Principalii competitori ai companiei pe piata locala sunt Samsung, Sony si Philips.