Grupul american Wal-Mart Stores Inc., cel mai mare retailer din lume, a inregistrat 2.08 miliarde de dolai profit in trimestrul din din 2006, comparativ cu 2,8 miliarde dolari in perioada similara din 2005, titreaza BBC. Cu toate acestea, veniturile companiei au crescut usor pana la trei miliarde de dolari sau 72 de centi pe actiune, comparativ cu 67 centi in urma cu un an.

Decizia de a se retrage din Germania a cauzat pierderi de un miliard de dolari pentru Wal-Mart. Grupul american a decis sa vanda cele 85 de centre ale sale din tara europeana catre retailerul local Metro. "Dupa ce ne-am concentrat activitatile pe strategiile de crestere care promiteau cel mai mare succes, a devenit din ce in ce mai clar ca in situatia economica actuala a Germaniei este greu sa atingem amploarea dezvoltarii propuse", a declarat vice-presedintele Wal-Mart Stores Inc., Michael Duke. Wal-Mart, a avut vanzari de aproape doua miliarde euro (2,55 miliarde dolari), anul trecut, in Germania, rezultatele fiind insa prea slabe pentru a justifica prezenta companiei pe piata locala.

Retragerea din Germania vine dupa ce Wal-Mart a decis in luna mai sa renunte si la aacerile sale din Coreea de Sud, unde au fost vandute 18 centre comerciale retailerului local Shinsegae, valoarea tranzactiei ridicandu-se 882 milioane de dolari.

In schimb Wal-Mart a anuntat ca intentioneaza sa se dezvolte agresiv pe piata chineza, unde va deschide in perioada urmatoare 20 de centre comerciale care se vor alatura celor 50 existente deja. Impactul va fi considerabil, dat fiind ca pentru noile magazine urmeaza sa fie angajati 150.000 de lucratori chinezi, iar pentru specializarea lor in domeniul alimentar si al finantelor este avuta in vedere crearea unei universitati.

In acelasi timp Wal-Mart inregistreaza rezultate tot mai slabe pe pietele sale traditionale. Spre exemplu, in Marea Britanie vanzarile companiei au crescut cu doar 2,3% in timp ce competitorii Target si Costco au raportat cresteri de 13% respectiv sapte procente. De asemenea, Wal-Mart inregistreaza rezultate mai slabe si acasa in Statele Unite, piata care reprezinta 80% din vanzarile companiei. In plus, Wal-Mart se afla intr-o disputa legala cu producatorul francez de articole de lux LVMH, care acuza retailerul american de vanzarea unor articole contrafacute.

Wal-Mart este cel mai mare retailer mondial, cu vanzari 312,4 miliarde de dolari anual (cifre valabile pentru anul fiscal februarie 2005 februarie 2006), avand 6400 de centre in 15 tari si 1,8 milioane de angajati la nivel mondial.