Premierul francez Dominique de Villepin a confirmat ca Airbus planuieste concedierea a 10.000 de angajati, aceasta decizie facand parte din planul de restructurare al constructorului european de aeronave.

"Planul de restructurare vizeaza concedierea a 10.000 de angajati. Trebuie sa verificam modalitatea in care se va aplica aceasta masura. Am comunicat companiei ca aceste concedieri nu trebuie sa fie facute fara explicatii", a declarat de Villepin pentru postul francez de radio RTL, dupa cum informeaza NewsIn. "Planul de restructurare al companiei implica luarea unor masuri destul de dificile atunci cand este vorba de angajati", a adaugat acesta.

In cursul acestei zile trebuia sa aiba loc intrunirea extraordinara a consiliului de administratie al Airbus, in care ar fi fost prezentat planul crucial de restructurare al grupului aflat in dificultati financiare, insa aceasta intrunire a fost amanata din cauza neintelegerilor intre partenerii europeni privind partajarea constructiei viitoarei aeronave A350.

Citeste si:

Planul prevede reorganizarea industriala si concedieri masive. Germania este ingrijorata ca va avea cel mai mult de suferit de pe urma acestei restructurari, existand posibilitatea ca Airbus sa restranga activitatea a sapte uzine Airbus din Germania.

Co-presedintele EADS si seful Airbus, Louis Gallois, a facut un apel la cele patru state implicate, Marea Britanie, Franta, Germania si Spania, sa ajunga rapid la un consens.Prezentat la inceputul lui octombrie trecut, dupa noi intarzieri ale avionului gigant A380, "Power8" vizeaza reducerea costurilor "cu cel putin doua miliarde de euro pe an, incepand din 2010", scurtarea cu doi ani a ciclurilor de dezvoltare si o crestere de 20% a productivitatii.

Planul trebuie sa permita generarea a cinci miliarde de euro de lichiditati, pana in 2010. Grupul urmareste mai ales sa-si "diminueze cu 30% costurile de functionare". Producatorul de aeronave trebuie sa evalueze si activitatea celor 16 uzine din Europa, dintre care patru sunt in Franta si sapte in Germania. Airbus trebuie sa separe activitatile de baza de cele care ar trebui sa fie concesionate, mai ales in zonele care utilizeaza dolarul ca moneda de referinta, pentru a compensa intarirea euro.