Totul a inceput prin furtul logoului companiei - un biscuit din metal auriu greu de 20 de kilograme -, agatat de peste 100 de ani, la o inaltime de cinci metri, pe fatada sediului general al companiei Bahlsen, aflat in orasul Hanovra din nordul Germaniei.

Furtul acelui logo a fost revendicat cateva zile mai tarziu printr-o scrisoare adresata conducerii companiei si unui ziar local, afirma politia germana. Autorul cere companiei Bahlsen sa ofere biscuiti tuturor pacientilor internati in Spitalul pentru copii din Hanovra.

"(Sa oferiti) doar acei biscuiti fabricati integral din lapte, nu pe aceia care au ciocolata neagra pe deasupra", precizeaza autorul furtului in acea scrisoare, redactata, asa cum o cere traditia, cu ajutorul unor litere decupate din ziare. Hotul solicita, totodata, ca intreaga suma de 1.000 de euro, promisa de compania Bahlsen oricarei persoane care ofera informatii despre acel furt, sa fie donata unui adapost pentru animale din regiune.

Scrisoarea este semnata "Cookie Monster", personaj din serialul pentru copii "Sesame Street", in care apare si mult mai cunoscutul personaj Kermit broscoiul.

Scrisoarea este insotita de o fotografie care prezinta o persoana deghizata in personajul Cookie Monster in timp ce incearca sa manance un biscuit, afirma politia germana.

Citeste si:

"Altfel, Oscar (un monstru verde, un alt personaj din serialul "Sesame Street") va fi aruncat la gunoi. Pe bune!", ameninta autorul furtului.

Departe de a crede ca are de-a face cu o farsa, politia locala a initiat deja o ancheta, care a ramas deocamdata fara rezultate. Politia incearca sa afle "daca nu cumva este vorba de o tentativa de santaj". In ceea ce il priveste pe patronul companiei Bahlsen, acesta a spus ca doreste sa recupereze neaparat logoul companiei.

"Nu ne vom lasa santajati", a precizat Werner Bahlsen, citat de presa germana.

Aceasta afacere de familie, care exporta biscuiti in 80 de tari, a anuntat totusi ca va oferi 52.000 de biscuiti in favoarea a 52 de institutii specializate in asistenta sociala. Conducerea firmei germane spune totodata ca aceasta initiativa nu reprezinta in niciun caz o campanie de marketing.