Portretul cumparatorului de bunuri de lux din China era reprezentat de un barbat pana nu demult. Dar cresterea veniturilor si extinderea clasei de mijloc au facut ca femeile din China sa devina din ce in ce mai independente din punct de vedere financiar, transformandu-se astfel in consumatori de lux
Femeile din China cheltuiesc sume de bani apropiate de cele investite de barbati in bunuri de lux, deoarece devin din ce in ce mai independente din punct de vedere economic, au declarat surse industriale, in cadrul unui summit al industriei produselor de lux.

Studiile arata ca, pe masura ce venituri cresc si clasa de mijloc se extinde in China, consumatorii din Shanghai, cel mai mare si mai bogat oras chinez, cheltuiesc din ce in ce mai mult pe produse de lux, ca, de altfel, toti locuitorii oraselor din China.

"Barbatii au fost, in mod traditional, considerati principalii consumatori, iar in 2001 trei din patru consumatori erau barbati", a declarat potrivit NewsIn presedintele companiei LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, cel mai mare grup pentru produse de lux, cu o gama de produse care merge de la parfumuri la sampanie, Emmanuel Prat. Acesta a adaugat ca "acum, cand femeile devin din ce in ce mai independente din punct de vedere financiar, acestea cheltuiesc mai mult pentru produse de lux si au un mare potential de cumparare".

"Pana de curand, 90% din cheltuielile pentru bunuri de lux din China erau efectuate de barbati. Cumparatoarea moderna de produse de lux poate fi femeia de afaceri, o celebritate sau o nevasta bogata", a aratat un sondaj efectuat de specialistii companiei pentru studii de piata KPMG. Femeia considerata, pana de curand, cea mai bogata persoana din China, este Cheung Yan, in varsta de 49 de ani si are o avere estimata la 3,4 miliarde de dolari,potrivit raportului anual Hurun.

Raportul KPMG a demonstrat ca persoanele interogate din Shangai, cunoscute pentru predispozitia pentru consum, au devenit "cele mai cinice fata de achizitionarea produselor de lux si cele care asociaza cel mai putin marcile de lux cu simbolurile unui anumit statut social". Aproape 70% dintre cei interogati pentru raportul KPMG in orasele medii au asociat succesul cu detinerea de produse de lux, in raport cu doar 55% dintre locuitorii din Shanghai.

Se estimeaza ca piata produselor de lux din China, care este, in prezent, al treilea mare consumator de produse de lux din lume, dupa Japonia si Statele Unite, sa creasca, anual, cu 20%, pana in 2008, pentru ca pana in 2015 sa se extinda, anual, cu cate 10%. in anul 2015, vanzarile ar putea ajunge la 11,5 miliarde de dolari, a mai aratat raportul KPMG.

Astfel, s-a estimat ca, peste noua ani, China sa consume aproape o treime din totalul mondial de bunuri de lux.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri