Murdoch, in varsta de 80 de ani, a supravegheat productia noii publicatii, mergand la tipografia din nordul Londrei la care acesta a fost tiparit. Magnatul media spera ca The Sun on Sunday, editia de duminica a cotidianului The Sun, va deveni cel mai citit saptamanal britanic.

“Veti putea avea incredere in jurnalistii nostri, in decenta lor” scrie in editorialul care insoteste prima editie a publicatiei si care este intitulat “Un nou soare apare astazi”. Editorialul aduce aminte de succesele jurnalistice ale The Sun, dar si de scandalurile in care a fost implicat in ultimii ani News of the World (editia de duminica a The Sun). Principalul scop al textului este de a scoate in evidenta ca noua publicatie se va baza pe decenta si etica.

Articolul principal al primei editii The Sun on Sunday este interviu cu Amanda Holden (o vedeta britanica de televiziune care a fost aproape de moarte cand a nascut-o pe fiica ei) intitulat: “Inima mi s-a oprit pentru 40 de secunde”

Rupert Murdoch (foto) a anuntat pe contul sau de Twitter ca ar fi multumit daca vanzarile The Sun on Sunday ar trece de doua milioane de exemplare. Astfel, acesta ar putea deveni cel mai citit saptamanal britanic, intrecand The Mail on Sunday, care detine in prezent aceasta pozitie, cu 1,9 milioane de ziare vandute.

Defunctul News of the World vindea in jur de 2,67 milioane de copii pe editie, in jur de jumatate dintre cititori orientandu-se catre alte ziare, in timp ce ceilalti cititori nu s-au mai regasit in nicio publicatie, conform celor mai recente date de audienta britanice.

Pretul ziarului este de 50 de penny (0,60 de eurocenti, 0,80 de dolari), lucru care a dus la un adevarat razboi al preturilor pentru rivalii lui Murdoch. De exemplu, Daily Star Sunday, unul dintre principalii competitori ai Sun on Sunday, si-a redus pretul la 30 de penny.
Cum a inceput scandalul care a dus la inchiderea News of the World
Primele informatii despre scandalul interceptarilor telefonice ilegale practicate de jurnalistii ziarelor lui Rupert Murdoch au aparut in urma cu sase ani, cand un reporter de la ziarul News of the World a fost acuzat ca impreuna cu un detectiv particular a ascultat telefoanele mobile ale familiei regale britanice in cautarea de subiecte picante care sa fie publicate in ziar.

Citeste si:

Jurnalistul a fost concediat, iar managementul News of the World a asigurat Scotland Yard (politia metropolitana londoneza) ca acest caz a fost unic, reporterul demis fiind singurul care proceda astfel pentru a face rost de stiri.

Insa la inceputul lui iulie anul trecut a izbunic un scandal urias care a dus la inchiderea tabloidului britanic dupa ce a iesit la iveala ca in 2006 jurnalistii au facut rost de telefonul lui Milly Dowler, o fetita in varsta de 13 ani care a murit in atentatele de la Londra, iar acestia au sters mesajele din telefonul copilei, cel mai probabil ca reporterii altor publicatii sa nu aiba acces la ele. Acest lucru i-a impiedicat pe politisti sa investigheze disparitia ei si i-au facut pe parinti sa sa creada ca fiica lor inca mai era in viata.

Cand s-a aflat de acest lucru cititorii s-au revoltat, contractele de publicitate cu cele mai mari companii au fost intrerupte, iar conducerea News International, filiala britanica a News Corp, a decis sa inchida ziarul, sperand ca astfel scandul se va termina. Insa nu a fost deloc asa.

Printre brandurile media pe care le mai detine Rupert Murdoch se numara The Wall Street Journal, The New York Post, Daily Telegraph, editura Harper Collins Publishers, Dow Jones, FOX Broadcasting Company, studiourile de film Twentieth Century Fox .

Sursa foto si video: The Sun