In prezent compania are in portofoliu 180 de titluri de carti digitale (e-book) si vrea sa adauge inca 200 de titluri pana la finalul anului. Compania colaboreaza cu Elefant.ro, cea mai mare librarie online din Romania, pentru convertirea titlurilor in format digital.

In prezent in Romania sunt in jur de 1000 de carti electronice, iar cei de la Elefant.ro isi doresc sa ajunga pana la finalul anului la circa 2000-2500 de titluri.

“Ca sa avem vanzari de carte digitala ar trebui sa fie macar 5-7000 de titluri in format electronic. Best-sellerele trebuie aduse in format digital. Aici este miza, la titlurile care fac vanzari in marile lanturi de librarii. Iar pana nu avem in jur de 100-150.000 de cititoare de carti electronice (e-readere) nu vom avea vanzari de carte digitala. Iar in Romania, in prezent sunt in jur de 15.000-20.000 de e-readere. De asemenea, probabil s-au vandut 70-80.000 de tablete. Amazon a avut succes pentru ca a avut o tehnica revolutionara prin care poti comanda o carte cu doua clickuri. Insa in Romania ai nevoie de 20 de clickuri ca sa iti poti cumpara o carte in format digital. Atunci cand se va ajunge la aceasta performanta, de a avea doar doua clickuri, poate si ritmul de vanzari de carte digitala va fi mai accelerat”, spune Vidrascu.

Cartile in format digital sunt de obicei mai ieftine cu 45% fata de cele tiparite.

Vor sa lanseze aplicatii pentru iPad si iPhone pentru cartile pentru copii

Pe langa lansarea de editii electronice pentru titlurile neilustrate, compania vrea ca pana in toamna sa dezvolte 10-15 aplicatii de iPhone ori iPad pentru carti pentru copii.

Citeste si:

“Costurile pentru o carte ilustrata sunt de 20 mai mari decat pentru una neilustrata”, afirma managerul Editurii Litera International.

Printre titlurile pentru care compania vrea sa lanseze aplicatii de iPad ori iPhone se numara Pacala si Tandala si Povestile lui Ion Creanga.

Compania condusa de Dan Vidrascu a fost lansata pe piata locala in 1998 de catre Anatol Vidrascu (tatal sau) si Marin Vidrascu. Insa Editura Litera a fost lansata initial in Republica Moldova in 1989.

Anul trecut, publisherul a avut o cifra de afaceri de circa 10 milioane de euro si un profit net de circa 100.000 de euro.

Citeste intregul interviu:


Editura Litera: Principala problema a pietei de carte este distributia. Deschidem propriile magazine

Editura Litera: Principala problema a pietei de carte este distributia. Deschidem propriile magazine

Editura Litera: Principala problema a pietei de carte este...