In 2011 agentia a avut o cifra de afaceri de 1,57 milioane de euro, in crestere cu 13% comparativ cu 1,39 milioane de euro cu un an inainte.

Pentru acest an managerul estimeaza un avans de circa 20% al afacerilor.

Cresterea vine din digital si clienti noi

„Rezultatele inregistrate la finalul primului semestru ne indreptatesc sa ne pastram aceasta prognoza pozitiva. Cresterea businessului vine pe doua directii: cresterea organica, mai ales cea generata de hubul nostru PR digital (The Bridge) si evolutia foarte buna in zona de new business”, explica Nastase.

Managerul a adaugat ca la finalul primului semestru compania a depasit estimarile de crestere atat in privinta cifrei de afaceri cat si a echipei. Sefa GolinHarris nu a precizat cifra de afaceri la care a ajuns compania.

Agentia are 24 de angajati si mai vrea sa recruteze un specialist in digital.

GolinHarris a trecut anul acesta printr-o schimbare a structurii agentiei, angajatii acesteia fiind impartiti in patru echipe in functie de competentele fiecaruia. Daca inainte exista un specialist in comunicare care se ocupa de strategie, creatie si media pentru unul sau mai multi clienti, in prezent angajatii sunt specializati pentru fiecare astfel de zona (strategie, creatie, media) insa se ocupa de mai multe conturi.Practic, cei 24 de angajati au fost impartiti in ultimele luni in patru echipe de specialisti: strategi, creatori, conectori si catalisti.

GolinHarris isi schimba modelul de business mizand pe specializarea si talentele angajatilor

GolinHarris isi schimba modelul de business mizand pe specializarea...

In prima parte a anului compania a pus accentul pe dezvoltarea in zona de digitala si a castigat clienti in domenii care nu faceau parte din portofoliul agentiei. Printre clientii castigati se numara Altex Romania, Gaya Health Services, Mercedes-Benz Romania, MSD/ Nuvaring, Nuance Communications, PepsiCo (Lipton), Praktiker, SIF Muntenia, URBB - United Romanian Brewieres Bereprod, VEKA Romania.

Citeste si:

“Pentru ca anul 2012 a inceput si mai bine decat 2011, ne asteptam la o noua crestere a pietei de PR, din toate punctele de vedere. Si acest lucru se intampla mai ales pentru ca decidentii inteleg ca este esential sa comunice pentru a-i pastra pe consumatori conectati cu brandul si, mai mult decat atat, pentru a-i transforma in purtatori si amplificatori ai mesajului”, mai spune Nastase.

Ea adauga ca in primul semestru al anului „earned media (n.red. promovare castigata/gratuita, se opune promovarii platite care se face prin publicitatea) a devenit, tot mai evident, modul de comunicare preferat de branduri”.

Piata de PR avanseaza cu 10-20% anul acesta

„Estimarile noastre arata ca piata de PR are in 2012 o crestere cu 10-20% fata de 2011. Probabil ca primele 15 agentii de PR din Romania, cele care fac 80% din piata, insumeaza cifre de afaceri de peste 20-22 milioane de euro in 2011”, mai spune Nastase precizand ca este dificil insa de preconizat care este valoarea pietei avand in vedere ca domeniul este foarte putin reglementat.

Mai multi manageri de agentii de PR afirma ca serviciile de relatii publice vor ajunge anul acesta la circa 25-30 de milioane de euro.

GolinHarris Bucuresti este fosta Lowe PR, agentie de relatii publice fondata in 2006 care anul trecut s-a afiliat la reteaua internationala GolinHarris. Printre clientii agentiei se numara Altex Romania, Baneasa Developments, CBRE, Century 21, Colgate-Palmolive (Romania), Crucea Rosie Romana, Electrolux, Ferrero, Franklin Templeton Investments, Gaya Health Services, Johnson&Johnson, Kludi, L'Oreal Romania, Orange Romania, Mercedes-Benz Romania, MSD/ Nuvaring, Nuance Communications, Praktiker, PepsiCo/ Lipton, RBS - Royal Bank of Scotland, SIF Muntenia, Schneider-Electric Romania, SofMedica, Transavia, Unilever (Algida, Knorr), UNICEF, URBB - United Romanian Brewieres Bereprod, VEKA Romania.

Compania face parte din grupul Lowe, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din Romania. Grupul mai include si agentiile Lowe&Partners (creatie), Initiative (media), HyperActive (comunicare digitala), Brand Programming Network (BPN) Romania (media), Medic One (comunicare medicala) si Mobile Works (mobile marketing).

Anul trecut, Lowe Romania a avut afaceri de 52,3 milioane de euro si un profit in jurul a 0,7 milioane de euro. Grupul a fost infiintat in 1993 si in prezent are peste 150 de angajati.

TOP: Cele mai mari grupuri de comunicare din Romania

TOP: Cele mai mari grupuri de comunicare din Romania