Cum arată relația între consumatori și branduri, în special cele de retail? Hortensia Năstase, Vice-President Creative Services Lowe Group, a venit cu o analiză extrem de aplicată la retailArena 2023.

”În România, industria de retail continuă să fie investitorul numărul 1 în media și publicitate”, a afirmat Hortensia Năstase la retailArena 2023. Retailul reprezintă 24% din piața de media: 1 din patru reclame, comunicări de brand, sunt în zona de retail.

Oamenii își doresc interacțiunea cu brandurile

Consumatorul român este tot mai complex și tot mai digitalizat, cum pot să se adapteze brandurile? ”Paradoxul este că, azi mai mult decât oricând, oamenii își doresc o interacțiune, fizică, tangibilă, cu brandurile”, a spus reprezentanta Lowe Group. De aceea vedem o creștere a ”experiental retail” – pentru că oamenii își doresc ca brandurile să îi ajute să iasă din cotidian, să evadeze.

Din acest motiv, spune ea, în marketing a devenit un deja clișeu ”efectul lipstick” – consumatorii își doresc mici bucurii. Totul vine din dorința de a avea experiențe cu brandurile.

Shoppingul azi e ubicuu, nu mai doar în online sau în offline. ”Vorbim despre o călătorie perenă. Consumatorul, din secunda când se trezește dimineața până când a pus capul pe pernă seara, e într-o călătorie perpetuă. Pentru branduri asta înseamnă o oportunitate perpetuă de a interacționa cu consumatorul în fiecare secundă a vieții lui”, a spus Hortensia Năstase.

”Fără awareness nu există nimic”

Dar, avertizează ea, există și provocări: tindem să judecăm fiecare canal doar din perspectiva actului de vânzare/cumpărare. Brandurile ar trebui să privească mai holistic, dar și să ofere o poveste coerentă. ”Nu poți ajunge la conversie fără awareness. Fără awareness nu există nimic. Există riscul de a se pierde conexiunea emoțională cu consumatorul, nivelul de poveste, emoție, afinitate”, a declarat Hortensia Năstase.

Oamenii se așteaptă de la un brand să le facă viața mai frumoasă, să le ofere momente de neuitat, ocazii de escapism. Iar brandurile, spune reprezentantul Lowe Group, se dau peste cap să facă asta. De asemenea, consumatorii așteaptă să li se ofere ocazii instagramabile: fiecare consumator este custodele comunității sale, căreia vrea să îi ofere un conținut cât mai interesant.

Consumatorii se așteaptă și ca brandurile să salveze lumea, să rezolve problemele planetei. În plus, se așteaptă și ca brandurile să îi ajute să își mențină sau îmbunătățească sănătatea – indiferent de brand sau de industrie. De aceea brandurile îmbrățișează tot mai mult narațiunea de ”well-being” și apar tot mai multe trenduri cum ar fi ”flexitarianismul”. Oamenii au nevoie de ”joyconomy”, iar brandurile au datoria să le ofere ce așteaptă.

Datele, comoara pe care stau brandurile

”Brandurile trebuie să simtă linia fină între curaj și nebunie în relația cu consumatorii. Mai ales autenticitatea este extrem de importantă”, a afirmat Hortensia Năstase. Trendurile trebuie îmbrățișate cu mult curaj, dar și cu foarte mult discernământ și evitând clișeele.

Ea a subliniat însă și faptul că datele sunt cheia atunci când comunici un brand. Datele, ”first-party-data” sunt o comoară pe care stau retailerii, ”noul petrodolar”, ”moneda forte” pentru oamenii din publicitate. Iar pentru retaileri, canalul de ”retailer media” – orice înseamnă interacțiune consumatorului cu compania - este o sursă foarte puternică de venituri noi.

Din punctul de vedere al loializării, toată lumea își dorește clienți loiali, dar loializarea are o serie de atribute importante, atrage atenția Hortensia Năstase. Prețurile mai bune sunt primul atribut, apoi zona de exclusivități, dar și relevanța. ”Azi, consumatorii sunt atât de fragmantați încât ce e relevant pentru mine e irelevant pentru tine”, spune ea. ”Facem pictură pe bob de orez azi în comunicare, fiindcă găsim consumatorii în micro-comunități”.

retailArena este organizat de retail.ro și wall-street.ro, având ca Online Commerce Partner pe Fan Courier, la categoria Gold Partners pe Mastercard, P3 Logistic Parks, WDP, eMAG, Penny, Lidl, dar și pe Altex, Offerista Group, httpool, Sameday, nhood, tbi bank, Mokka, Invest HK, Innnobyte, VIVO Mall, Hervis, Environ, IULIUS, Vodafone, Cometex și Payten ca Silver Partners, sponsori fiind Mavericks, ROPECO, e-Mobility Rentals, Tappy.ro, Tomra, Fepra, și 4pay.ro.

Sursa foto: wall-street.ro / Ovidiu Udrescu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri