In primele sase luni ale anului, agentia a avut o cifra de afaceri in jurul a unui un milion de lei (aproximativ 0,23 milioane de euro), cu circa 25% mai putin fata de perioada similara din 2011.

„Scaderea este o consecinta a diminuarii ponderii zonei de evenimente. Am hotarat strategic sa ne concentram mai mult pe zona de consultanta, aceasta reprezentand in prezent circa 80% din activitate. Daca excludem acest segment si vorbim despre sectorul de consultanta, rezultatele sunt similare”, explica Dinita.

Compania are in prezent 13 clienti permanenti: Credit Europe Bank, Lindab, Mazda, New Look, Panasonic, Post Master, Renania, Sanofi, Wizz Air, Zentiva, European Investment Fund / Jeremie. Acestora li se adauga proiecte si evenimente punctuale.

Clientii sunt atenti la maxim la consumarea bugetelor

“In primul semestru am fost destul de dinamici, am castigat clienti si am derulat proiecte noi cu cei aflati deja in portofoliu. Totusi este si va ramane un an dificil, plin de provocari. Inca de la sfarsitul anului trecut intuiam ca 2012 va fi mai dificil decat 2011. Este o lupta din ce in ce mai mare pentru eficienta, datorata atat atentiei maxime din partea clientilor in consumarea bugetelor, cat si mediilor de comunicare din ce in ce mai diversificate”, mai spune Alexandra Dinita (39 de ani).

Printre clientii castigati in 2012 se numara Post Master, EIF (European Investment Fund) cu Jeremie Holding Fund si Panasonic Romania. Agentia mai lucreaza pe proiecte pentru Anadolu Medical Center – Istanbul.

De asemenea, compania organizeaza in octombrie o conferinta pe tema serviciilor (service leadership), care il va avea ca invitat pe Ron Kaufman, unul dintre cei mai important consultati la nivel global in cultura serviciilor.

In ceea ce priveste cele mai importante tendinte care au fost vizibile pe piata locala de PR in primul semestru al anului, managerul afirma ca principala provocare a domeniului este adaptarea la noile metode de comunicare si interactiune intre organizatii si public.

Probabil ca in cativa ani nu vom mai vorbi despre piata de PR in sensul ei clasic

„Nu este vorba numai despre zona digitala, ci mai degraba despre schimbarile profunde, rapide si continue ale comportamentului consumatorului in raport cu capacitatea de adaptare a agentiilor de PR. Nu mai exista de ceva vreme deja o linie clara de delimitare intre componentele de comunicare. Proiectele de PR, in marea lor majoritate, integreaza servicii diversificate. Probabil ca in cativa ani nu vom mai putea vorbi despre piata de PR in sensul ei clasic. Vom vorbi despre o piata a companiilor de comunicare, chiar daca specializate intr-o anumita directie sau pe un anumit sector”, mai spune Dinita.

Citeste si:

Ea adauga ca cel mai probabil valoarea pietei de PR va in stagnare anul acesta comparativ cu 2011. Mai multi manageri de agentii de PR estimeaza ca volumul serviciilor de consultanta de PR va fi anul acesta de circa 25-30 de milioane de euro.

Vor sa isi pastreze profitabilitatea in zona de consultanta si sa angajeze oameni

“Pentru acest an obiectivul principal este acela de a ne pastra profitabilitatea pe zona de consultanta, adica in ceea ce priveste fee-urile facturate pe astfel de servicii. Clientii nostri sunt foarte stabili, nu avem fluctuatii pe aceasta zona”, a afirmat managerul despre obiectivele pe care le are pentru finaul de an.

In primul semestru, compania a inregistrat o crestere cu aproximativ 80% a profitului fata de perioada similara din 2011.

Free Communication are 13 angajati, iar conducerea isi doreste ca pana la finalul anului sa mai angajeze doi oameni: unul pe pozitia de account assistant (in departamentul de consultanta si client service) si unul ca events executive.

Compania a fost infiintata in 2002 si este detinuta de Alexandra Aurora Dinita (50%), Laurentiu Dumitru Nita (35%) si Nicoleta Matei (15%), potrivit datelor de la Registrul Comertului. Anul trecut, agentia a avut o cifra de afaceri in jurul a 700.000 de euro si un profit net de aproximativ 22.000 de euro, conform Ministerului de Finante.

Printre principalii competitori ai Free Communication se numara agentii precum BDR Associates Communication Group, Nicola Porter Novelli, Ogilvy PR, McCann PR, Graffiti Public Relations, Grayling, GolinHarris, BDR Associates, DC Communication, The Practice si GMP PR.