Desi este confruntata cu o rata a natalitatii foarte scazuta, Danemarca nu duce insa lipsa de idei. Spies, filiala a grupului turistic Thomas Cook, a creat pentru piata daneza o campanie de publicitate intitulata "Do it for Denmark" ("Faceti sex pentru Danemarca"). Pornind de la constatarea ca 10% dintre bebelusii danezi sunt conceputi in timpul unei vacante in strainatate, aceasta companie propune danezilor o "promotie la ovulatie".

Astfel, daca un cuplu danez isi rezerva un sejur in timpul unei perioade propice fecundarii, acel cuplu va beneficia de o reducere tarifara. Iar daca acelasi cuplu prezinta ulterior dovezi ale faptului ca voiajul a fost fructuos din acel punct de vedere, tinerii parinti vor primi gratuit un carucior pentru bebelusi si scutece pentru o perioada de trei ani.

Initiativa se incadreaza intr-o serie de masuri luate de guvernul din aceasta tara, in contextul in care natalitatea scazuta reprezinta de multa vreme o problema grava pentru societatea daneza. Pragul de 2,1 copii pentru o femeie, care permite reinnoirea pe cale naturala a generatiilor, nu a mai fost atins din anul 1969.

In 2013, rata natalitatii a scazut in Danemarca la 1,67 copii pentru o femeie. Cifrele traduc o realitate care, pe langa faptul ca a dus la golirea gradinitelor de copii, asa cum arata si campania conceputa de compania Spies, ameninta sistemul social al tarii: numarul angajatilor activi nu va mai fi in curand suficient pentru a putea sa finanteze sistemul de pensii.

Autoritatile publice daneze, considerand ca filonul patriotic nu va fi suficient, au anuntat ca se ocupa de aceasta problema, iar ministrul Educatiei a publicat, recent, un comunicat de presa in care vorbeste despre "vointa guvernului de a pune accentul pe o abordare mai larga si mai pozitiva in privinta sanatatii si a sexualitatii, pentru a evoca atat bucuriile, cat si riscurile pe care le implica".